فریاد سناتور استرالیایی بر سر چارلز سوم در مراسم استقبال

فریاد سناتور استرالیایی بر سر چارلز سوم در مراسم استقبال

یکی از سناتورهای استرالیا پس از فریاد زدن بر سر پادشاه انگلیس و استعمارگر خواندن این کشور، از مراسم استقبال از وی در پارلمان استرالیا بیرون رانده شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، لیندا تورپ، سناتور مستقل و بومی استرالیا پس از آنکه در مراسم استقبال از چارلز سوم، پادشاه انگلیس و همسرش در پارلمان استرالیا بر سر چارلز فریاد کشید و لندن را استعمارگر خواند، با اسکورت نیروهای امنیتی از مراسم بیرون رانده شد.

تورپ با فریاد چارلز سوم را هدف انتقاد قرار داد و گفت: شما علیه مردم ما مرتکب نسل‌کشی شدید. آنچه از ما دزدیده‌اید را پس بدهید؛ استخوان‌، جمجمه، نوزادان و مردم‌مان را پس بدهید! شما خاک ما را ویران کردید. عهدنامه‌ای بدهید؛ ما یک عهدنامه می‌خواهیم.

همزمان با فریادهای تورپ، چارلز به آهستگی در حال حرف زدن با آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا بود و نیروهای امنیتی تورپ را از نزدیک شدن به آنها منع کردند.

وی در حالی که به بیرون هدایت می‌شد، با فریاد اضافه کرد: اینجا سرزمین شما نیست. شما پادشاه من نیستید.

آلبانیز هم که خواستار تبدیل شدن استرالیا به یک جمهوری و سلسله مراتب جمهوری است، به چارلز گفت که زمان پایان سمت وی فرارسیده است.

وی گفت: شما احترام زیادی برای استرالیایی‌ها قائل شدید؛ حتی در دورانی که ما در حال بحث درباره آینده توافقات درباره قانون اساسی و ماهیت پیوندمان با پادشاهی انگلیس بودیم. اما هیچ چیز ثابت نمی‌ماند.

رهبران ۶ ایالت استرالیا با رد دعوت حضور در مراسم استقبال از چارلز، بر جدایی سیاسی این کشور از انگلیس تاکید کردند. هر ۶ نفر ترجیح می‌دهند که یک شهروند استرالیایی، ریاست جمهوری این کشور را برعهده داشته باشد.

استرالیایی‌ها در همه‌پرسی سال ۱۹۹۹ به ابقای الیزابت دوم به عنوان بالاترین مقام این کشور رای دادند. با این حال، نتیجه این همه‌پرسی بیشتر از آنکه با حمایت حداکثری از پادشاهی انگلیس به دست آمده باشد، در نتیجه اختلافات درباره نحوه انتخاب رئیس جمهور رقم خورد.

پای چارلز سوم ماه‌ها پیش از سفرش به استرالیا، به مناظرات مرتبط با تبدیل شدن این کشور به یک جمهوری باز شده بود. «جنبش جمهوری استرالیا» که خواستار قطع روابط منطبق بر قانون اساسی با انگلیس است، پارسال در نامه‌ای خطاب به چارلز درخواست برگزاری جلسه در این کشور با حضور چارلز برای دفاع از این جنبش شده بود.

کد خبر 6263824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha