۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۵

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی خطاب به جوانان مقاومت؛

قتل صالحان دشمن را از ذلت نجات نخواهد داد

قتل صالحان دشمن را از ذلت نجات نخواهد داد

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی در پیامی خطاب به جوانان حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین، تحلیلی قرآنی از حوادث اخیر منطقه ارائه داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا عابدینی، استاد حوزه علمیه قم در پیامی تصویری خطاب به جوانان حزب‌الله لبنان و مقاومت فلسطین، تحلیلی قرآنی از حوادث اخیر منطقه ارائه داد.

وی درباره حوادث اخیر مرتبط با محور مقاومت در لبنان و مردم بزرگ لبنان به تحلیل این حوادث از زوایای مختلف پرداخت و گفت: گاهی اوقات، اعمال در جهت تخلف مؤمنان است، اما این اعمال به عزت مؤمنان می‌انجامد، یعنی دقیقاً برخلاف آنچه که می‌خواستند. هر زمان که خداوند بخواهد به خود یاری رساند، خود را با اولیایش یاری می‌دهد و این اولیا نیز یاری‌کننده او می‌شوند.این نگاه بسیار زیباست. از میان شهادت‌های اولیای خدا، پیروزی او عزوجل محقق می‌شود زمانی که این‌ها در راه خداوند متعال شهید می‌شوند و پرچم هدایت را بالا می‌برند. بنابراین، تعبیر موجود در برخی آیات قرآن کریم «وَ یَتَّخِذَ مِنکُمْ شُهَدَاءَ» بیانگر این است که خداوند شهدا را انتخاب می‌کند و به وسیله آنها عزت می‌دهد.بنابراین، هر زمان که صدق کنیم در پیروی از شهدا و ادامه مسیر بر اساس سیر و سلوک آنها، به همین اندازه، قدرت ید شهدا در یاری ما و کمک به ما افزایش می‌یابد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی ادامه داد: نقطه دیگری که ذکر آن حائز اهمیت است این است که در نظر قرآن کریم، حرکت صهیونیسم یک حرکت مشخص و دقیق است. اگر انسان همه آیات قرآن را دنبال کند، درمی‌یابد که نگاه قرآن به یهود و صهیونیسم خاص بسیار عمیق است. ذلت و مسکنت بر یهود و صهیونی‌ها سایه افکنده و عاقبت آنها، این ذلت و مسکنت آنان را فراگرفته و از آن هیچ فرار و مفری ندارند.

عضو هیئت امنای سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: تعبیر قرآن این است که این‌ها به دلیل جرم قتل صالحان، قطعاً ذلت بر آنان سایه می‌افکند. قتل صالحان آنان را از ذلت نجات نخواهد داد، بلکه وعده خداوند این است که ذلت بر آنان سایه خواهد افکند. هر زمان که این‌ها گرد هم بیایند، خداوند ذلت را بر آنان حاکم می‌سازد، مگر اینکه به حبل‌الله چنگ زنند و زیر پرچم اسلام حق وارد شوند یا به حبل مردم. این را می‌توان یک بار به این صورت تفسیر کرد که با مؤمنان پیمان ببندند و خود را در امان آنان قرار دهند. یا اگر زیر بار تبعیت مؤمنان بروند و با امضا و تعهدات خود، ذلت خود را بپذیرند و به تبعیت دیگران درآیند تا در سایه وجودشان زندگی کنند. پس زندگی مستقلی نخواهند داشت بلکه همیشه به دیگران وابسته خواهند بود.

محور مقاومت به‌طور کامل همچون دست واحدی در عرصه عمومی و برای نخستین بار در تاریخ، متحد شده است

حجت‌الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: خداوند الفت را در این دل‌ها ایجاد کرده و می‌دانیم که این از جانب خداوند است. هر چه قناعت انسان به این اتحاد و وحدت که از سوی خداوند متعال می‌آید، بیشتر باشد، به همان اندازه قوت ایمان او افزایش می‌یابد. در روایت شریف آمده است که شیطان می‌گوید: “هیچ چیز بیشتر از اینکه مؤمنان با هم متحد باشند، شیطان را جریحه‌دار نمی‌کند.” و زمانی که مؤمنان به توافق می‌رسند و به سمت وحدت حرکت می‌کنند، شیطان جریحه‌دار شده و در حقیقت، اجزای او پاره می‌شود. اما زمانی که مؤمنان در حالت اختلاف باشند، این امر باعث شادی شیطان می‌شود.این بزرگ‌ترین موفقیتی است که بشریت پس از حوادث اسلامی در تاریخ خود شاهد بوده است، زیرا محور مقاومت به‌طور همزمان با این شکل لطیف و ظریف متحد شده که برکت بزرگی است که شیطان را ذلیل و خوار می‌کند، چه این شیطان داخلی باشد و چه خارجی. شیطان به‌طور جدی در تلاش است که راهی برای تبدیل این وحدت محقق‌شده به تندروی بیابد. بنابراین، ما نیاز به هوشیاری و دقت داریم تا ترفند شیطان موفق نشود و ان شاء الله بتوانیم از این بحران سالم و پیروز خارج شویم.

وی ادامه داد: نقطه دقیقی که مطرح می‌شود این است که کارهایی که رهبران مقاومت در ارتباط با حضرت آیت الله خامنه‌ای، که نایب امام عجل الله فرجه، انجام داده‌اند، از کارهای بزرگ است. همان‌طور که بدن اعضای مختلفی دارد، هر عضو به طور مستقل به مقابله با ویروس‌ها و میکروب‌ها می‌پردازد. این مقابله استقلالی که هر عضو به تنهایی انجام می‌دهد، هنگامی که به کل اضافه می‌شود، حقیقتی واحد را شکل می‌دهد. همگی در درمان او کوشا بودند. با این حال، در ظاهر، رفتار آنها به‌صورت واضح و مشخصی بروز نمی‌کند. هدف این است که به دشمن هیچ بهانه‌ای داده نشود که کشورهای مختلف در برابر او بایستند. و به همین دلیل، حیات اسرائیل به این بستگی دارد که احساس کند کشورهای مختلف در حال جنگ با او هستند و او یک کشور واحد در برابر هفت کشور دیگر است، اما آنچه که در واقعیت اتفاق می‌افتد، این است که او به راحتی می‌تواند با حزب الله در لبنان، جهاد اسلامی، حماس فلسطینی و سایر گروه‌های فلسطینی مواجه شود. این مواجهه باعث می‌شود که وضعیت برای او دشوارتر شود، زیرا احساس می‌کند که تنها با یک عضو (مانند حزب الله) در حال مقابله است و نه با یک بدن کامل. در واقع، می‌خواهد نشان دهد که با یک بدن واحد در حال تعامل است.

این استاد حوزه اظهار داشت: این واقعیتی است که در عرصه جهانی دیده می‌شود که اسرائیل با چندین سازمان نظامی مواجه است و نمی‌تواند بر آنها غلبه کند. او تلاش دارد جبهه‌های مختلفی ایجاد کند که به مقابله با او بپردازند. این وضعیت دو تأثیر دارد: نخست اینکه نشان می‌دهد که جبهه‌ای واحد در برابر آن قرار دارد، که به او این امکان را می‌دهد که هم‌پیمانان خود را به میدان بکشاند و در نتیجه به شعارها بسنده کرده و پشت آنها پنهان شود. زیرا او جرأت و شجاعت ظاهر شدن واقعی در میدان و عرصه را ندارد. تدبیر مقاومت به‌این‌گونه است که این عضو (مانند حزب الله) به اسرائیل مقابله می‌کند و در عین حال کل بدن (محور مقاومت) از او حمایت می‌کند. این وضعیت برای اسرائیل سخت‌ترین مرحله است، زیرا او می‌خواهد هم‌پیمانانش در کنار او باشند، به‌صورت علنی و واضح تا نتواند با آنها به‌طور علنی و به‌طور مرئی درگیر شود و نمی‌تواند هیچ حرکت نظامی بزرگ و علنی انجام دهد. دشمن هیچ‌گاه مشاهده نکرده است که حزب الله و محور مقاومت، به عقب‌نشینی یا سکوت بپردازند. علیرغم تمام ضربات وارده به آنان، این ضربات موجب تثبیت و شعله‌ورتر شدن آنان شده است.

در ادامه ویدئو کامل بیانات ایشان را می‌توان مشاهده کنید:

کد خبر 6263843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha