۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۱۰

توکلی خبر داد؛

مسمومیت ۲۲۹ نفر با الکل طی ۵ ماه نخست امسال

مسمومیت ۲۲۹ نفر با الکل طی ۵ ماه نخست امسال

مدیر کل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از مسمومیت ۲۲۹ نفر با الکل طی ۵ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری در سازمان پزشکی قانونی با حضور محمدعلی توکلی مدیر کل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور و مریم اخگری رئیس کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور با محوریت مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی ظهر امروز در سازمان پزشکی قانونی برگزار شد.

اخگری با اشاره به هفته مسمومیت‌ها بیان کرد: افراد با توجه به مواجه با برخی داروها و مواد با مسمومیت‌ها مواجه می‌شوند و این موضوع عوارضی را برای فرد ایجاد می‌کند.

رئیس کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص داروهای لاغری اظهار داشت: برخی از داروها به قصد لاغری در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد، داخل این‌ها پایه گیاهی بوده اما متأسفانه از مخدری چون شیشه داخل کپسول‌ها ریخته شده بود که یکی از عوارض آن کاهش اشتها است، این کاهش وزن درستی نیست بلکه به دلیل تأثیر دارو بر بدن است.

توکلی، مدیر کل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور با بیان اینکه در ۵ ماهه نخست سال گذشته ۳۹۲ نفر با الکل مسموم شده‌اند اظهار داشت: این رقم در مدت مشابه امسال قبل ۲۲۹ مورد بوده است که شاهد کاهش ۴۱.۶ درصدی مسمومیت‌ها هستیم.

وی تصریح کرد: در خصوص مسمومیت با متانول نیز این رقم سال گذشته در ۵ ماهه ابتدای سال ۲۴۸ مورد بوده که امسال به ۹۵ مورد رسیده است که این موضوع نشان از کاهش ۶۱.۷ درصدی دارد.

کد خبر 6263893

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha