۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

انعقاد حدود ۹۰ درصد موافقت نامه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی

انعقاد حدود ۹۰ درصد موافقت نامه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی

بیرجند- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از انعقاد حدود ۹۰ درصد موافقت نامه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، جهانشاهی صبح دوشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گزارشی از آخرین وضعیت اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان در سال جاری بیان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری دو هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان از منابع مختلف به استان ابلاغ شده است که تخصیص اعتبار سنواتی تاکنون حدود ۵ درصد است که با تخصیص ماه‌های آینده به حدود ۲۰ درصد خواهد رسید.

به گفته وی در سال جاری اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نسبت به سال گذشته رشد ۴۴ درصدی دارد و اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان هم نسبت به میانگین کشوری چهار درصد افزایش دارد، همچنین در سال جاری اعتبارات اختصاص یافته هزینه‌ای استان نسبت به سال گذشته رشد ۳۲ درصدی دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان در ۲ بخش ملی و استانی است، افزود: ۲۴ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات استانی ابلاغی این بخش است که مبادله موافقت نامه آن در استان انجام می‌شود.

وی متذکر شد: اعتبارات توازن ملی خراسان جنوبی ۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال در مرحله ابلاغ است و در مجموع اعتبارات تملک و دارایی‌های استان در سال جاری ۳.۵ همت است که پیش‌بینی می‌کنیم که این رقم افزایش یابد.

به گفته وی از اعتبارات هزینه‌ای استان در سال جاری ۱۱ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال ابلاغی داشته‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: براساس دستورالعمل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ۱۰ درصد پروژه‌های قابل واگذاری از محل اعتبارات تملک و دارایی‌های سرمایه‌ای استان باید به بخش خصوصی واگذار شود که به دلیل نبود زیر ساخت‌های مورد نیاز در این زمینه، درخواست لغو آن را از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواستار شدیم که با این موضوع موافقت شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی در ادامه این جلسه گفت: ۵ کارگروه ذیل شورای برنامه ریزی و توسعه استان وجود دارد که مصوبات هر یک از آنها باید در جلسات این شورا بررسی و مصوب شود.

به گفته جهانشاهی ۹ مصوبه کارگروه زیربنایی و ۲۰ مصوبه از کارگروه‌های دیگر در جلسه امروز این شورا بررسی و مصوب شد.

شایان ذکر است که در جلسه امروز شورای برنامه ریزی استان گزارش‌های در خصوص میزان خرید دستگاه‌های اجرایی استان از کالاها و خدمات داخل استان و وضعیت آب و هوایی خراسان جنوبی ارائه شد.

کد خبر 6263904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha