۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۵

دبیر شورای شهر قزوین تاکید کرد؛

برخورد عادلانه در ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر

برخورد عادلانه در ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر

قزوین- دبیر شورای شهر قزوین گفت: مدیریت شهری قزوین در ساماندهی دستفروشان و رفع سدمعبر برخورد عادلانه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم اللهیاری در جلسه علنی شورا در طرح دیدگاه خود پیرامون ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر اظهار کرد: این موضوع یکی از معضلات جدی شهر قزوین است و باید به نحو مطلوبی ساماندهی دستفروشان و رفع سد معبر صورت گیرد.

وی ادامه داد: آن چیزی که در این مساله مهم است عدم رعایت عدالت در برخورد با دست فروشان است به طوری که با برخی افراد برخوردهای سختی صورت می‌گیرد و با برخی دیگر این گونه نیست.

اللهیاری همچنین با اشاره به تجربه شهر همدان در ساماندهی دستفروشان گفت: با توجه به بازدیدی که از شهر همدان داشتیم در این شهر یک خیابان مختص کار دستفروشان در یک ساعتی از شب بر پا بود و در طول روز در هیچکدام از خیابان‌ها و معابر دستفروشی مشاهده نشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورا همچنین با اشاره به اینکه حتماً باید برای کار دستفروشان مکان خاصی تعبیه شود، ادامه داد: ضرورت دارد نظارت‌ها در این حوزه نیز افزایش یابد و پس از واگذاری کار به بخش خصوصی نظارت هم از سوی معاونت خدمات شهری دقیق‌تر صورت گیرد.

وی در بخش دیگری از این جلسه پیرامون لایحه ساماندهی سگ‌های بلاصاحب گفت: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد همواره توسط پیمانکاران انجام می‌شده که به دلیل نبود ساز و کار مناسب اکثراً مقطعی بوده و نتوانسته این مشکل را به صورت ریشه‌ای حل کند.

وی افزود: با وجود اینکه به رقم قرارداد این پیمانکاران هر سال افزوده می‌شود، اما گاهی احساس می‌شود که آنان بدشان نمی‌آید که این معضل به طور کامل حل نشود و از آن به نفع خود بهره می‌برند.

این عضو شورای شهر قزوین بیان کرد: واقعاً سوال اینجاست که چرا با وجود اقدامات مستمر هنوز هم مشکل سگ‌های بلاصاحب پابرجاست و با این همه هزینه‌های سنگین در این حوزه باز هم شاهد حضور این حیوانات در سطح شهر هستیم؟

کد خبر 6263907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha