۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱

در سراسر استان سمنان؛

طرح «قاضی در مدرسه» آغاز به کار کرد

طرح «قاضی در مدرسه» آغاز به کار کرد

سمنان- مراسم افتتاحیه طرح «قاضی در مدرسه» با همکاری دادگستری و آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با پیش از ظهر دوشنبه مراسم آغاز به کار طرح «قاضی در مدرسه» با همکاری دادگستری و آموزش و پرورش استان سمنان به صورت متمرکز و نمادین در هنرستان دخترانه کاردانش فضیلت سمنان برگزار شد.

زین العابدین حسام، معاون قضائی رئیس کل دادگستری استان سمنان در این مراسم، طرح قاضی در مدرسه را یک طرح تبیینی و آموزشی و فرهنگی برای دانش آموزان استان دانست و گفت: آشنایی دانش آموزان با مفاهیم حقوقی محور اصلی این طرح است.

حسام با بیان اینکه افزایش دانش حقوقی دانش آموزان استان سمنان در این طرح هدف گذاری شده است، بیان کرد: جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله مهترین محورهایی است که دادگستری و آموزش و پرورش استان سمنان با اجرای این طرح به دنبال احصای آن هستند.

وی افزود: اگر دانش آموزان در بسترهای مختلف اعم از؛ فضای مجازی، مواد مخدر، موضوعات جرایم سایبری و… اطلاعات و آگاهی کافی و کاملی نداشته باشند، ناشناخته وارد مسیری خواهند شد که مشکلاتی ممکن است برایشان پدید بیاید.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان سمنان با بیان اینکه این طرح سه محور اصلی در بخش اجرایی دنبال می‌کند، بیان کرد: افزایش دانش حقوقی، توانایی حل مشکلات و مهارت‌های اجتماعی توسط دانش آموزان محورهای طرح مذکور است.

سید جمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان نیز در سخنانی کوتاه این طرح را حاصل همراهی دستگاه قضائی و آموزش و پرورش دانست و ابراز کرد: قاضی در مدرسه در ۴۰ هنرستان استان و برای ۱۱ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز در مرحله اول اجرایی شده است.

کد خبر 6263941

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha