۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۰

فرماندار لنگرود:

سرشماری کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد

سرشماری کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد

لنگرود- فرماندار لنگرود با تاکید بر لزوم همکاری مردم در سرشماری کشاورزی گفت: سرشماری کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا جلالی پیش از ظهر دوشنبه در دوره آموزشی ویژه آمارگیران سرشماری عمومی کشاورزی که در سالن همایش اتاق اصناف شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: این کار بسیار حساس و مهم است و که قرار است لذا سرشماری کشاورزی نه تنها به جمع‌آوری اطلاعات دقیق کمک می‌کند، بلکه نقش بسزایی در برنامه‌ریزی‌های آینده و توسعه پایدار شهرستان دارد.

وی با تشکر از همکاران ستاد سرشماری شهرستان برای تلاش‌هایشان در راستای پیشبرد این پروژه افزود: امیدواریم که با همکاری و همدلی شما، در موعد مقرر و در بازه زمانی یک ماه این رویداد بزرگ سرشماری کشاورزی شهرستان به پایان برسد چرا که آمارها به ما کمک می‌کند تا تصویر دقیقی از وضعیت کشاورزی شهرستان داشته باشیم و بر اساس آن تصمیمات بهتری اتخاذ کنیم.

جلالی با اشاره به حساسیت منطقه و وسعت شهرستان تصریح کرد: گیلان نیز به دلیل آب و هوای مناسب دارای تنوع محصولات کشاورزی و دامپروری غنی است، ان‌شاءالله با تلاش و کوششی که دوستان خواهند داشت، اهداف سرشماری را محقق کرده و آمار و اطلاعات لازم برای نظام برنامه‌ریزی را تحصیل کنیم.

وی همچنین بر اهمیت تعامل با مردم و تأمین اعتماد آنان برای همکاری در این فرآیند تأکید کرد و گفت: در این کلاس، حساسیت‌های موضوع به سمع و نظر شما خواهد رسید، اما ما در تلاشیم تا نکات لازم را به افراد مرجع، مانند رسانه‌ها، ائمه جمعه و جماعت، فرهنگیان و.... منتقل کنیم تا در فرهنگ‌سازی این موضوع کمک کنند لذا همکاری مردم در این سرشماری بسیار حیاتی است و باید تلاش کنیم تا آن‌ها را به اهمیت این کار آگاه کنیم.

فرماندار لنگرود در ادامه افزود: سرشماری کشاورزی دومین سرشماری از حیث بزرگی کار است و اهمیت آن به دلیل کشاورزی بودن منطقه، حساسیت خاصی دارد ما باید به مردم نشان دهیم که این سرشماری نه تنها به نفع دولت، بلکه به نفع خود آن‌ها نیز خواهد بود اطلاعات دقیق و به‌روز به ما کمک می‌کند تا برنامه‌های بهتری برای حمایت از کشاورزان و بهبود زیرساخت‌های کشاورزی شهرستان داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه سرشماری کشاورزی نقش مهمی در تأمین امنیت غذایی دارد، تصریح کرد: این دوره آموزشی به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و لازم به ذکر است سرشماری کشاورزی همزمان در سراسر کشور از ۱۲ آبان آغاز و به مدت یک ماه تا ۴۵ روز ادامه خواهد داشت. با همکاری و همدلی شما، می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم و آینده‌ای روشن برای کشاورزی شهرستان رقم بزنیم.

کد خبر 6263953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha