یک مدیر هوش مصنوعی ادعا کرد؛

حباب هوش مصنوعی ۹۹ درصد استارت اپ‌ها را نابود می‌کند

حباب هوش مصنوعی ۹۹ درصد استارت اپ‌ها را نابود می‌کند

مدیر ارشد اجرایی یک شرکت فناوری چینی معتقد است هوش مصنوعی در حباب است و پس از ترکیدن آن یک درصد شرکت های فعلی فعال می مانند. به گفته وی هوش مصنوعی ۱۰ تا ۳۰ سال دیگر مشاغل انسانی را می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رجیستر، «رابین لی» مدیر ارشد اجرایی شرکت چینی «بایدو» اظهاراتی جنجالی درباره هوش مصنوعی بیان کرده است. او معتقد است از این پس مدل‌های زبانی بزرگ پاسخ‌های دقیقی به پرسش‌ها می‌دهند و همچنین پیش بینی کرده هنگامیکه حباب هوش مصنوعی بترکد، انبوهی از استارت اپ های مرتبط با این فناوری از بین می‌روند.

او در کنفرانسی در این باره گفت: مهم‌ترین تغییری که طی ۱۸ تا ۲۰ ماه آینده مشاهده می‌کنیم، افزایش دقت پاسخ‌هایی است که این مدل‌های بزرگ زبانی ارائه می‌کنند. به نظر من در ۱۸ ماه قبل مشکل پاسخ‌های بی ربط هوش مصنوعی به سوالات کاربران برطرف شده است. این بدان معناست که از این پس وقتی فردی با یک چت بات صحبت می‌کند، می‌تواند به پاسخ دریافتی اش اطمینان داشته باشد.

همچنین لی معتقد است صنعت هوش مصنوعی در یک حباب اجتناب ناپذیر مانند حباب «دات کام» در دهه ۱۹۹۰ میلادی قرار دارد. او در این باره گفت: احتمالاً فقط یک درصد شرکت‌های فعال فعلی باقی بمانند و به غول صنعتی تبدیل شوند و بتوانند ارزشی ایجاد کنند یا برای مردم و جامعه ارزشمند باشند. من تصور می‌کنم صنعت فناوری در حال گذر از این چنین فرایندی است.

وی از سوی دیگر تخمین زد حداقل به ۱۰ تا ۳۰ سال زمان نیاز است تا هوش مصنوعی بتواند مشاغل انسانی را تصاحب کند.

مدیر ارشد اجرایی بایدو هشدار داد: شرکت‌ها، سازمان‌ها، دولت‌ها و مردم عادی باید برای چنین تغییر عظیمی آماده باشند.

کد خبر 6263996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha