۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۰

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی مطرح کرد؛

دستگیری سارقان اموال عتیقه تاریخی و فرهنگی در خراسان جنوبی

دستگیری سارقان اموال عتیقه تاریخی و فرهنگی در خراسان جنوبی

بیرجند- رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از کشف ۳ عدد آلبوم قدیمی تاریخی و ۳ قطعه شی عتیقه خبر داد و گفت: در این رابطه ۲ نفرسارق دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ کاظم صادقی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی خبری مبنی بر سرقت اموال عتیقه با ارزش تاریخی و فرهنگی از منزل یکی از شهروندان بیرجندی بررسی موضوع جهت شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کاراگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی بیان کرد: کارآگاهان پس از انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ۲ نفر سارق را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ صادقی افزود: مأموران در بازرسی از مخفیگاه متهمان، ۳ قطعه بشقاب عتیقه، تعداد ۳ آلبوم عکس از آثار تاریخی و فرهنگی مربوط به دوره پهلوی، ۳ قبضه سلاح کمری قدیمی کشف کردند که بنا بر نظریه کارشناسان مربوطه ارزش اموال کشف شده بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارقان اموال عتیقه پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند؛ از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.

کد خبر 6264001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha