۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۲۵

معاون فرهنگی حوزه علمیه قم:

خانه هلال روحانیون در کرمان راه اندازی می شود

خانه هلال روحانیون در کرمان راه اندازی می شود

کرمان- معاون فرهنگی حوزه علمیه قم گفت: خانه هلال ویژه روحانیون با محور فعالیت کانون های طلاب در مدارس علمیه سطح استان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام مهدی پناهی در نشست هم اندیشی مدیرعامل و جمعی از اعضای شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: خدمات و نوع دوستی نیروهای هلال احمر مصداق آیات و روایات قرآنی است.

وی با اشاره به همکاری بسیار خوب هلال احمر با حوزه علمیه افزود: راه اندازی خانه‌های هلال ویژه روحانیون با محور فعالیت کانون‌های طلاب در راستای تفاهم نامه این دو مجموعه در دستور کار استان قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه کانون طلاب در کلیه مدارس علمیه استان کرمان باید راه اندازی و فعال شود، گفت: همه روحانیون در مدارس علمیه باید دوره‌های تخصصی امداد و نجات را فرا گیرند.

وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر و حوزه‌های علمیه در عرصه‌های سخت پای کار هستند و این موضوع می‌طلبد آموزش‌های همگانی و تخصصی امداد و نجات در کانون‌های طلاب به صورت جدی دنبال شود.

معاون فرهنگی حوزه علمیه قم با اشاره به صدور کارت عضویت ویژه اعضای کانون طلاب افزود: حمایت‌های درمانی و دارویی ویژه اعضای کانون طلاب یکی از راهکارهای جذب و نگهداری است.

پناهی گفت: حوزه‌های علمیه ذیل جمعیت هلال احمر به جمع آوری کمک‌های مردمی برای مردم مظلوم غزه، لبنان و یمن اقدام خواهند کرد.

فعالیت ۲۴ کانون طلاب در کرمان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۲۴ کانون طلاب خواهر و برادر در استان کرمان راه اندازی و فعال شده است.

رضا فلاح با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه کانون‌های طلاب افزود: در طی ۲ سال اخیر، ۱۲ دوره امداد و کمک‌های اولیه و با آموزش بیش از ۲۰۰ نفر اجرا شده است.

وی به برگزاری مانورهای آموزشی و تمرینی با حضور و مشارکت اعضای کانون‌های طلاب و حوزه‌های علمیه اشاره کرد و گفت: با توجه به حادثه خیزی استان کرمان فراگیری و گسترش آموزش‌های امداد و نجات در کانون‌های طلاب از اهداف بسیار مهم جمعیت هلال احمر است.

وی گفت: بر اساس ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران جمعیت هلال احمر متولی جمع آوری کمک‌های مردمی در حوادث بین المللی است و این مهم نیز با محوریت مساجد و همکاری روحانیون و اعضای کانون طلاب اقدام شود زیرا این موضوع در جامعه از سوی هلال احمر مورد استقبال و اعتماد قرار گرفته است.

حضور طلاب در حوادث به عنوان نیروی امدادگر حائر اهمیت است

حجت الاسلام مجید سجادی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این نشست گفت: موضوع آموزش و فراگیری دوره‌های امداد و کمک‌های اولیه ویژه طلاب بسیار مهم است که به صورت ویژه در استان کرمان دنبال می‌شود.

وی با اشاره به تجهیز کانون طلاب به کیف کمک‌های اولیه افزود: حضور طلاب در حوادث به عنوان نیروی امدادگر بسیار مهم است.

سجادی در ادامه به آموزش خانواده‌های روحانیون اشاره کرد و گفت: راه اندازی ستاد بحران حوزه‌های علمیه و حضور فعال اعضای کانون‌های طلاب در برنامه‌های مهم جمعیت هلال احمر تاکید می‌شود.

کد خبر 6264230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha