۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۶

استاندار فارس:

حاکمیت جمهوری اسلامی ایران حاکمیتی آمیخته با حکمت است

حاکمیت جمهوری اسلامی ایران حاکمیتی آمیخته با حکمت است

شیراز- استاندار فارس با بیان اینکه اصل ۱۳ قانون اساسی به همه ادیان توحیدی برای داشتن نماینده در مجلس رسمیت داده است، گفت: حاکمیت جمهوری اسلامی ایران حاکمیتی آمیخته با حکمت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینعلی امیری شامگاه دوشنبه در اجلاسیه ملی شهدای ادیان توحیدی قانون اساسی کشور را اساس و شیرازه مناسبات اجتماعی و دولت و حاکمیت با مردم دانست و گفت: قانون اساسی حاصل خون بهترین فرزندان این مرز و بوم است و مناسبات مردم را فارغ از هر دین، مذهب، شهر تشکیل می‌دهد.

وی با بیان اینکه از زمانی که نهضت مشروطیت شکل گرفت نقش ادیان توحیدی در این نهضت را به خوبی مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: پیروان ادیان توحیدی از زمان مشروطیت تا پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در دوران ۸ سال دفاع مقدس به طرق مختلف به ایران و مسلمین کمک کردند.

استاندار فارس افزود: اگر تاریخ حقوقی ادیان توحیدی را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حقوق ادیان چندان ملموس و قابل مشاهده نبود اما پس از پیروزی انقلاب قانون اساسی برای آنان نقش حقوقی همانند دیگر اقشار جامعه در نظر گرفته و هیچ تفاوتی بین آنان قائل نشد که این امر یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه با بیان اینکه اصل ۱۳ قانون اساسی به ادیان توحیدی برای داشتن نماینده در مجلس شورای اسلامی رسمیت داده است، اظهار کرد: حاکمیتی که با حکمت آمیخته نباشد بی‌نتیجه است و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران حاکمیتی آمیخته با حکمت است که این امر به رفتار علوی و حکومت نبوی برمی‌گردد.

کد خبر 6264426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha