۳۰ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۵

امیر ایرانی مطرح کرد؛

جمع‌آوری شهپادها بعنوان یک تهدید ازآب‌های منطقه توسط نیروی دریایی

جمع‌آوری شهپادها بعنوان یک تهدید ازآب‌های منطقه توسط نیروی دریایی

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: شهپادها به عنوان یک تهدید از آب‌های منطقه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمع آوری می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر شهرام ایرانی دوشنبه شب ۳۰ مهر ۱۴۰۳ در گفت وگویی تصریح کرد: شهپادها برخلاف پهپادها برای دریانوردی محدودیت ایجاد می‌کنند، از این رو در آبراه‌های بین‌المللی که تعداد شناورهای غیرنظامی حضور دارند و نقش اصلی در اقتصاد جهانی ایفا می‌کنند، حضور این شناورها خطرآفرین است.

وی اظهار داشت: همچنین شهپادها امنیت و ایمنی دریانوردی را به خطر می‌اندازد و این به مفهوم محیط زیست دریایی مرتبط است که بسیار حائز اهمیت است زیرا حوادث زیست محیطی اگر در دریا اتفاق بیفتد به سرعت نشر پیدا می‌کند و باعث لطمات زیادی به بخش‌های مختلف می‌شود.

دریادار ایرانی خاطر نشان کرد: این یگانها به عنوان یک تهدید بین‌المللی محسوب می‌شوند و اولین برخوردی که داشتیم با اقتدار اینها را از دریا جمع‌آوری کردیم و حتی کشور متبوع را با شناورهایی که در منطقه داشت، تا وقتی که مجوز را از بالاتر نگرفتیم و به جامعه بین‌المللی اعلام نکردیم که این آغازی خطرناک است، پس ندادیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: امروز رفتار ما با شهپادها اینگونه خواهد بود. این مثلث طلایی است که سه تنگه راهبردی را به یکدیگر متصل می‌کند و ۷۰ درصد کشتیرانی جهان در این منطقه انجام می‌شود.

دریادار ایرانی افزود: ۵۰ درصد گاز و ۶۰ درصد نفت در همین محدوده جابجا می‌شود و اگر اینجا از نظر امنیت به خطر بیفتد اثرات سو بر جامعه جهانی خواهد داشت.

وی ادامه داد: تاکنون ایران سه بار برای عملکرد خود در برقرار امنیت مورد قدردانی قرار گرفته است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه دنای قهرمان و قبل از آن ناوشکن جماران، در خلیج عدن و دریای سرخ مسئولیت اسکورت کشتی‌ها را برعهده دارد.

دربادر ایرانی افزود: کشتیرانی ایران و سایر کشورهای منطقه و جهان در امنیت کامل در حال تردد و عبور و مرور هستند البته برخی که ما پرچم آنها را قبول نداریم، بحث دیگری است اما عموم اقتصاد جهانی در منطقه دارای امنیت و ایمنی لازم هستند.

کد خبر 6264486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha