۱ آبان ۱۴۰۳، ۶:۴۶

در سفر عراقچی به بحرین مطرح شد؛

توقف جنایات رژیم صهیونیستی هدف مشترک ایران و بحرین

توقف جنایات رژیم صهیونیستی هدف مشترک ایران  و بحرین

عراقچی در دیدار با پادشاه بحرین، بر لزوم تلاش‌های جدی کشورهای منطقه برای توقف جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدعباس عراقچی وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک راجع به مسائل منطقه به بحرین سفر کرده است، شامگاه دوشنبه با پادشاه بحرین حمد بن عیسی آل خلیفه دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که وزیر امور خارجه و وزیر امور دربار نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت منطقه، با توجه به استمرار جنایات و تجاوزات رژیم اسرائیل علیه مردم غزه و لبنان، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به رایزنی‌های گسترده صورت گرفته با کشورهای منطقه برای بسیج ظرفیت‌های کشورهای اسلامی جهت توقف نسل کشی و تجاوزات در غزه و لبنان، اطمینان رژیم صهیونیستی از بی کیفرمانی به واسطه حمایت‌های همه جانبه آمریکا از این رژیم را عامل اصلی بی پروایی اسرائیل در ارتکاب شنیع‌ترین جنایات بین المللی دانست و بر ضرورت هم افزایی همه کشورهای اسلامی به ویژه کشورهای منطقه جهت اعمال فشار بر حامیان رژیم صهیونیستی برای وادار کردن رژیم به پایان دادن به جنگ افروزی تاکید کرد.

عراقچی همچنین وضعیت انسانی در غزه و لبنان را دردآور توصیف کرد و با اشاره به اقدام عامدانه رژیم اشغالگر در ممانعت از ارسال مواد غذایی و دارویی به غزه و لبنان، این سیاست را بخشی از طرح نسل کشی رژیم صهیونیستی توصیه کرد و بر اهمیت همکاری همه کشورهای اسلامی برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و لبنان تاکید نمود.

در ابن دیدار پادشاه بحرین با قدردانی از تحرکات دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حراست از صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید تنش و درگیری، بر تعهد کشورش برای بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها جهت پیشگیری از گسترش جنگ و درگیری در منطقه تاکید کرد.

دکتر عراقچی در این سفر همچنین دیدار جداگانه‌ای با عبداللطیف بن راشد الزیانی وزیر امورخارجه بحرین داشت. در این دیدار طرفین درباره وضعیت امنیتی منطقه و چگونگی مقابله با مخاطرات موجود گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه ایران و بحرین با تاکید بر ضرورت تشریک مساعی بیشتر و همکاری هرچه نزدیک‌تر کشورهای منطقه جهت تضمین ثبات و امنیت در غرب آسیا، کوشش جمعی برای توقف کشتار مردم بیگناه غزه و لبنان، و باز کردن گذرگاه‌ها و راه‌های مواصلاتی جهت رساندن کمک‌های بشردوستانه را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار همچنین ابراز امیدواری کرد که بزودی از پادشاه بحرین در تهران استقبال کند.

کد خبر 6264551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha