۱ آبان ۱۴۰۳، ۹:۳۵

گفت‌وگوی مهر؛

۴۷ جنین در مرکز نفس اسفراین نجات یافتند

۴۷ جنین در مرکز نفس اسفراین نجات یافتند

بجنورد_ مسئول مرکز نفس اسفراین گفت: ۴۷ جنین از ابتدای تأسیس مرکز نفس در اسفراین از سقط نجات‌ یافته‌اند.

محبوبه شرفخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: نجات فرزند سقط با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حمایت بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت درمان شهرستان اسفراین از سال ۱۴۰۱ شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: مرکز نفس یک مرکز تخصصی است که سه عضو اصلی شامل یک کارشناس مامایی، یک کارشناس روان و یک کارشناس مذهبی دارد.

مسئول مرکز نفس شهرستان اسفراین اظهار داشت: بر اساس ابلاغی که به مراکز بهداشت انجام شده است مراکز بهداشت سطح شهر دیگر توصیه‌ای برای انجام سونوگرافی و ان تی برای تمام زنان انجام نمی‌دهند و اگر نیاز باشد باید با نسخه دکتر زنان و زایمان صورت پذیرد.

کارشناس مامایی اسفراین بیان کرد: رویکرد مرکز نفس فرهنگ‌سازی، مشاوره و حمایت از مادر و خانواده‌هایی است که به هر دلیلی تصمیم به سقط فرزند سالم خود می‌کند.

شرفخانی گفت: مشاوره‌هایی که در این مرکز انجام می‌شود، رایگان است و ما در این مشاوره‌ها تلاش می‌کنیم که شنونده خوبی باشیم و به مادر این فرصت را بدهیم که تمام مشکلات خود را بازگو کند و این اطمینان خاطر را به مادر می‌دهیم که تمام مشکلاتی که به ما می‌گوید کاملاً محرمانه خواهد ماند و همچنین مادر را از عوارض جسمی، روحی و روانی سقط آگاه می‌کنیم.

وی ادامه داد: مادر وقتی که به مرکز بهداشت یا پایگاه‌های بهداشتی خانه‌های بهداشت مراجعه می‌کند تصمیم خود را برای سقط عنوان می‌کند، بهورز و مراقب سلامت تلاش می‌کند که مادر را از سقط منصرف کند و اگر نتوانست مادر را قانع کند به مرکز مردمی نفس معرفی می‌شود.

وی افزود: در مرکز مردمی نفس حمایت‌هایی از جمله، درمانی و مالی برای مادر خواهیم داشت که حمایت‌های درمانی برای مادری که انصراف از سقط داده شده با حمایت بسیج جامعه پزشکی و مجمع خیرین سلامت شامل سونوگرافی و آزمایشاتی که در طول دوره بارداری برای مادر درخواست می‌شود را به‌صورت رایگان ارجاع می‌دهیم و همچنین بسته‌های معیشتی برای مادر فراهم می‌کنیم.

وی ادامه داد: برای تهیه این بسته‌های معیشتی نیاز به کمک همه‌جانبه نهادهای مردمی از جمله خیرین، گروهی جهادی، نهادهای دولتی، کمیته امداد، بهزیستی و آستان قدس رضوی داریم تا بتوانیم بخشی از نیازهای این خانواده‌ها را تأمین کنیم.

مسئول مرکز نفس اسفراین خاطرنشان کرد: از زمان تأسیس مرکز مردمی نفس شهرستان اسفراین تا به امروز ۴۷ مورد نجات فرزند سقط داشته که از بین این ۴۷ مورد ۳۰ مورد به دنیا آمده‌اند و به آغوش خانواده بازگشتند و مابقی در حال حاضر باردار هستند.

وی افزود: از تمام مراجعاتی که به این مرکز ارجاع داده شده‌اند ۱۰۰ درصد نجات یافته‌اند، از ابتدای سال جاری به ۱۲ مورد خدمات داده شده است و دو مورد از فرزندان به دنیا آمده‌اند.

کد خبر 6264641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha