۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۰۵

معاون علمی رئیس جمهور:

پیگیر یافتن راه حل‌های مناسب در خصوص مسئله رمز ارزها هستیم

پیگیر یافتن راه حل‌های مناسب در خصوص مسئله رمز ارزها هستیم

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور گفت: مسئله رمز ارزها یکی از چالش‌هایی است که ما در معاونت پیوسته در حال برگزاری جلسات کارشناسی برای یافتن راه‌حل‌های مؤثر هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، حسین افشین در جلسه شورای معاونین معاونت علمی به تشریح رویکردهای جدید این معاونت پرداخت و تأکید کرد: علم و فناوری باید از جناح‌بندی‌های سیاسی مستقل باشد. باید از تاریخ درس بگیریم؛ نباید با جریانات علمی همچون دوران قرون وسطی، رفتار کلیسایی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهمیت وفاق در عرصه علمی تصریح کرد: مهم‌ترین مظهر وفاق باید در کارهای علمی باشد و نباید توجه کنیم‌که گوینده یک مطلب چه کسی است؛ بلکه باید به محتوای آنچه بیان می‌شود دقت کنیم. اگر موضوعی به پیشرفت و توسعه کشور کمک می‌کند، لازم است از آن حمایت و بهره‌گیری شود.

افشین همچنین به جریان‌های واپس‌گرا در تاریخ علم اشاره کرد و گفت: این جریان‌ها همواره با دیدگاه‌های محدود و دگم به پیشرفت علمی نگاه کرده‌اند. مشابه رفتار کلیسا در قرون وسطی که هم‌افزایی و واقعیت را قربانی تعصب و نگاه سیاست‌زده می‌کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با اشاره به فرصتی که کشور در شرایط کنونی دارد، اظهار داشت: در حال حاضر، یک پنجره فرصت بسیار مهم برای کشور باز شده و نیازمند استفاده از همه ظرفیت‌های متخصص، واگرا و همدل هستیم. ما در معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، اقدامات مهمی را برای هم‌راستا و همدل کردن مجموعه انجام داده‌ایم و انجام خواهیم داد.

وی در ادامه به موانع موجود در پروژه‌های علمی اشاره و خاطرنشان کرد: برای مثال، مسئله رمز ارزها یکی از چالش‌هایی است که ما در معاونت پیوسته در حال برگزاری جلسات کارشناسی برای یافتن راه‌حل‌های مؤثر هستیم.

افشین در پایان سخنان خود، از برگزاری آخرین جلسه جمع بندی و کارشناسی در هفته آینده با حضور ذینفعان در سطح عالی خبر داد.

همچنین در حاشیه این نشست، مراسم تودیع و معارفه جمعی از معاونان و مدیران معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد و از زحمات شقایق حق‌جوی جوانمرد رئیس سابق مرکز توسعه فناوری راهبردی، رضا اسدی‌فرد معاون سابق توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان، محمد خاکساری، رئیس سابق مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی و انسیه حاجی زاده تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6264706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha