۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۰۹

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی مطرح کرد؛

آماری از رابطه مردم با هیئت/حراست از ستایشگری اهل بیت(ع)

آماری از رابطه مردم با هیئت/حراست از ستایشگری اهل بیت(ع)

بیرجند- رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی گفت:۸۰ درصد مردم ایران یا مرتب به هیئت می‌روند و یا اینکه بارها در طول یک سال به هیئت رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید باباخانی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیرجند یک شهر با قدمت و اصیل است که وجود هیئت‌های قدیمی یک نشان فرهنگی مهم برای این شهر محسوب می‌شود.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه ریشه هیئت به مناسک ما برمی گردد، اظهار کرد: هیئت نقطه‌ای است که مردم را به مباحث شرعی و اعتقادی وصل می‌کند و از این جهت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

باباخانی ادامه داد: براساس آمار کشوری ۸۰ درصد مردم ایران یا مرتب به هیئت می‌روند و یا اینکه بارها در طول یک سال به هیئت رفته‌اند و ۵۰ درصد مردم نیز بیان داشته‌اند که در یک سال گذشته به یک هیئت کمک مالی کردند.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه احصاء ما این است که جریان مالی هیئت‌ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: البته این کمک غیر از ایام اربعین است که نشان از اعتقاد قلبی مردم به این نهاد مقدس است.

باباخانی ادامه داد: البته با روش‌های مختلف سرمایه گذاری می‌شود که رابطه سبک و مناسک هیئت با محتوای معنوی هیئت جدا شود که ما را از هدف دور کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم که هیئت تبدیل به کالا شود، گفت: یکی از مهمترین اقدامات این است که به سمت کار در سنین نوجوانی برویم و آموزش را از این دوره مهم شروع کنیم که نوجوانان بدانند باید درس از پیشکسوتان و علما بگیرند.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه باید از اصل ستایشگری اهل بیت حراست کنیم، یادآور شد: اگر در این ستایشگری جایی با آفت رو به رو شود در ابتدا با محبت و بعد شدت و حتی برخورد قانونی برخورد خواهیم کرد.

باباخانی گفت: برگزاری جلسات هیئت باید به احیای امر اهل بیت (ع) منجر شود و در نهایت مشکل جامعه را از بعد فرهنگی و.. حل کند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس احیای امر اهل بیت (ع) با تأکید ولی جامعه حضور در جبهه‌ها، در دوره‌ای مواسات و کمک به مؤمنین و امروز نیز بر اساس خواست مقام معظم رهبری هیئت‌های مذهبی به امر جهاد تبیین باید ورود کنند.

کد خبر 6264824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha