۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۰:۵۴

روحانی خبرداد؛

ساماندهی چادرخواب‌های مستقر در اطراف بیمارستان‌های تهران

ساماندهی چادرخواب‌های مستقر در اطراف بیمارستان‌های تهران

شهردار منطقه ۶ تهران از اجرای طرح ساماندهی چادرخواب‌های مستقر دراطراف بیمارستان‌ها از جمله مرکز طبی کودکان خبر داد.

سیدمرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه خادمان مردم در شهرداری منطقه ۶ تهران برحسب وظیفه شرعی و انسانی و با مشارکت و همیاری افراد خیر و نیکوکار اقدامات خوبی درجهت ایجاد سرپناه و اقامتگاه برای استقرار همراهان بیماران بستری دربخش‌های مختلف بیمارستان‌ها انجام داده است، اظهارداشت: تحمل رنج، درد، ناراحتی و مشکلات اقتصادی به قدر کافی به خانواده بیماران و همراهانشان فشار وارد می‌کند، بنابراین هرکدام از ما باید تلاش کنیم که به نوعی با آن‌ها همدردی کرده و قدری از مشکلات و دغدغه‌هایشان را کاهش دهیم.

روحانی، اضافه کرد: بیمارستان‌های واقع در محدوده منطقه شش تهران به دلیل تنوع خدمات فوق تخصصی و درمانی، همواره محل رفت و آمد شهروندان بسیاری از نقاط دور و نزدیک کشور هستند، اما در اینجا اصلی‌ترین نیاز و خواسته خانواده‌ها و همراهان بیمار که اغلب از کارگران و اقشار کم درآمد شهرستانی‌اند بحث یافتن جایی برای اقامت تا زمان درمان و بهبودی بیمارانشان است.

شهردار منطقه ۶ تهران تصریح کرد: اغلب اوقات همراهان بیمار توانایی مالی کافی برای پرداخت اجاره بها درهتل‌ها و مسافرخانه‌های شهر را ندارند، برای همین به ناچار به گوشه‌ای از خیابان و معابر نزدیک بیمارستان‌ها پناه می‌برند و با وجود سختی فراوان، سعی می‌کنند با بنا کردن چادر مسافرتی از این روزهای دشوار عبور کنند در حالی که تماشای این صحنه‌ها برای هر فرد بیننده‌ای ناراحت‌کننده است.

این مقام مسئول در شهرداری پهنه مرکزی پایتخت به وجود پیوند عاطفی عمیق بین اعضای خانواده ایرانی‌ها به ویژه درشهرستان‌ها و شهرهای مختلف کشور اشاره کرد و افزود: این پیوند عاطفی باعث شده تا اگر یکی از اعضای خانواده بیمار و مریض باشند سایر اعضا مثل پدر، مادر، خواهر و برادران هم به نوعی درگیر وضعیت بیمار شده و تلاش می‌کنند همراه بیمارشان باشند؛ این همان وضعیتی است که ما در منطقه شش با آن مواجه هستیم.

روحانی، در ادامه از اجرای طرح شناسایی و ساماندهی چادرخواب‌ها در منطقه شش صحبت کرد و گفت: بحمدالله با احداث همراه سرای پناه، دغدغه و نگرانی همراهان بیماران بستری دربیمارستان‌های امام خمینی (ره) و مرکز طبی کودکان تقریباً تا حدود ۹۰ درصد حل شده و چادرخوابی‌های همراهان بیمار در اطراف این مراکز درمانی و پزشکی ساماندهی شده است.

مهدی بصیری، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۶ تهران نیز در این باره گفت: با تلاش عوامل اجرایی اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شهرداری منطقه شش و با همکاری ناحیه ۲ تاکنون بالغ بر ۱۱۰ همراه بیمار از شروع فصل پاییز در همراه سرای پناه واقع در خیابان امیر لویی پذیرش شده‌اند. در همین مدت زمان ۷۵ نفر مرد و ۲۵ زن همراه بیمار از این مرکز استفاده کردند و حدود ۱۰ کودک نیز پذیرش شدند.

بصیری، اضافه کرد: با توجه حجم بالای مراجعه بیماران مستقر در بیمارستان‌های امام خمینی (ره) و مر کز طبی کودکان با همکاری خیرین و معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه شش در راستای ارائه خدمات مطلوب و تأمین آسایش برای همراهان بیمار، به زودی از دو همراه سرای جدید در سطح این منطقه بهره‌برداری به عمل خواهد آمد.

گفتنی است؛ همراه سرا پناه در چهار طبقه مجزا ساخته شده و هر طبقه این اقامتگاه گنجایش پذیرش همراهان بیمار را داراست و به امکانات رفاهی همچون نمازخانه، سرویس بهداشتی و حمام، تلویزیون و… مجهز است.

کد خبر 6264845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha