۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹

با حضور جمعی از مسئولان کردستان؛

اجرای طرح ساماندهی صنوف آلاینده در سنندج آغاز شد

اجرای طرح ساماندهی صنوف آلاینده در سنندج آغاز شد

سنندج_ اجرای طرح ساماندهی صنوف آلاینده در روستای سرنجیانه با حضور جمعی از مسئولان کردستان واقع در ۵ کیلومتری سنندج آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اجرای طرح ساماندهی صنوف آلاینده پیش از ظهر سه شنبه در مراسمی با حضور مسئولان استانی در زمینی با مساحت ۴۸ هکتار و از محل سرمایه اعضا که برآورد آن بیش از ۱۳ هزار میلیارد برآورد قیمت شده است، آغاز شد.

این پروژه برای خروج صنوف آلاینده از سطح شهر و ساماندهی ۲ هزار و ۵۰۰ صنف فلزکاران و مصالح فروشان که تاکنون ۷۰۰ صنف برای اجرای این پروژه ثبت نام و اعلام آمادگی کردند.

رئیس اتاق اصناف کردستان در این مراسم اظهار کرد: در بحث صنوف آلاینده بیش از ۱۳ سال به دنبال جداسازی این صنف و تجمیع آنها در یک مکان بودیم.

شهاب ناصری بیان کرد: حضور این اصناف در سطح بازار به دلیل اینکه آلاینده هستند و به شدت فضا را اشغال و موجب اذیت شهروندی هستند و به دلیل اجاره بهای خود اصناف در این مکان تجمیع شدند.

وی گفت: توپوگرافی این مکان کمی سخت است و با توجه به حضور ۲ هزار و ۵۰۰ صنف و انتقال آنها نیاز به کمی تسهیل‌گری بیشتر دارد.

رئیس اتاق اصناف کردستان افزود: مشکلات این مکان زیاد است که باید رفع شود و واحدهای صنفی که تجمیع نشده و شهرک صنعتی و صنفی ندارند امیدواریم این که این شهرک پایه‌ی برای دیگر اصناف هم شود.

کد خبر 6265001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha