۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی:

۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی جذب شد

۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های خراسان جنوبی جذب شد

بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از جذب ۹۹.۸ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهلت استفاده قانونی از اعتبارات تملک استان مربوط به یکم فرودین ماه سال ۱۴۰۲ تا ۳۱ شهریور ماه سال ۱۴۰۳ بوده است.

وی با بیان اینکه در آخرین جلسه شورای برنامه ریزی ۱۳۰۰ میلیارد در حساب دستگاه‌های اجرایی بود، گفت: با توجه به پرداخت‌های بیشتری که انجام شد و جلسات جذبی که به صورت منظم و ویژه‌تر برگزار کردیم نهایت اینکه ۹۹‌.۸ درصد آخرین وضعیت جذب اعتبارات استان است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی ادامه داد: از میزان اسناد خزانه‌ای که باقی مانده با هماهنگی با دیوان محاسبات یک فرصت دیگر به دستگاه‌ها داده شده که آخرین مهلت آن ۳۰ مهرماه بود.

ذاکریان افزود: طبق این مهلت مقرر شد اسناد خزانه‌ای که ثبت اولیه شدند اما به هر دلیلی مانند شلوغی سامانه و… نتوانستند جذب کنند برای جذب اعتبارات دست به کار شوند و همه دست در دست هم پیگیر هستیم این اتفاق بیفتد و جذب اعتبارات به صد درصد برسد.

وی یادآور شد: نکته مهم‌تر اینکه موضوع فنی و تخصصی است و در حق بعضی عزیزان بی انصافی شد به طور مثال مهلت هزینه کرد تا ۳۱ شهریور ماه بود اما باز به استناد قانون تهران می‌توانست ۱۰ روز قبل سال مالی اعتبار را ابلاغ کند و در راستای این قانون وزارتخانه به هر طریقی نتوانست اعتبار را جذب کند بلافاصله می‌تواند به استان ابلاغ کند.

وی گفت: گلایه ما این است که اگر این اعتبارات بود چرا یک سال پیش داده نشد و چرا لحظه آخر ابلاغ شد و علی رغم این موضوع بازهم ۹۹.۸ درصد مدیران زحمت کشیدند و جذب کردند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: یک درصد به هر طریقی جذب نشد چون قوانین و مقررات ناظر بر این موضوع است که باید جذب شود و البته نباید به جذب به تنهایی بیندیشم بلکه کیفیت جذب از همه مهم‌تر است.

کوتاهی برخی مدیران در جذب اعتبارات

ذاکریان ضمن انتقاد از برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان ادامه داد: نقد به برخی مدیران نیز وجود دارد که اعتباری از ماه هشتم و نهم سال گذشته مانده هیچ برنامه‌ای برای آن نداشتند.

وی با تاکید بر اینکه هر دو روی سکه را باید ببینیم، بیان کرد: یک مقداری طمانینه بیش از حد برخی مدیران و دستگاه‌های اجرایی و یک مقداری هم چون تهران در ثانیه‌های آخر اعتبار را ابلاغ کرد جذب به طور صد درصد انجام نشد.

۹۹.۸ درصد جذب اعتبارات عدد قابل قبولی است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی افزود: اما باز هم این میزان جذب شده با توجه به سالی که فراز و نشیب زیادی داشتیم مانند برگزاری چندین انتخابات، قطعی برق، تعطیلی زیاد و… که اگر واقع بینانه نگاه کنیم در کنار همه این چالش‌ها عدد ۹۹.۸ درصد عدد قابل قبولی است.

وی ضمن تشکر از همه مدیران و ذیحسابان گفت: در کنار ریال به ریال این اعتبارات یک زیر ساخت وجود داشته است.

ظرفیت ماده ۹۱ قانون محاسبات مغفول مانده است

ذاکریان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ظرفیت ماده ۹۱ قانون محاسبات مغفول مانده است، گفت: وقتی که ذیحسابی مخالفت کرد، اینجا قانون مسیر را مشخص کرده و مدیر باید تصمیم بگیرد و از ظرفیت ماده ۹۱ استفاده کند و اجازه ندهد کار دستگاه‌ها متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه باید پروژه را پیش ببرد و از ظرفیت ماده ۹۱ استفاده کند که در راستای این قانون سطح بالاتر موضوع را بررسی می‌کنند و اگر تخلفی باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 6265188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha