۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲

پولیتیکو: بروکسل خود را برای جنگ تجاری با ترامپ مهیا می‌کند

پولیتیکو: بروکسل خود را برای جنگ تجاری با ترامپ مهیا می‌کند

پولیتیکو نوشت که در صورت روی کار آمدن دوباره رئیس جمهور سابق آمریکا، اتحادیه اروپا خود را برای مقابله با جنگ تجاری گسترده‌ای که ممکن است پس از پیروزی وی در انتخابات دربگیرد، مهیا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، پولیتیکو به نقل از دیپلمات‌های ارشد اتحادیه اروپا نوشته است که این بلوک با در نظر گرفتن احتمال پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، خود را برای جنگ تجاری بزرگ با واشنگتن آماده کرده است.

پس از آنکه ترامپ در وعده‌های انتخاباتی‌اش متعهد شد که علیه اتحادیه اروپا اقدامات تنبیهی تازه‌ای در حوزه تجاری اعمال خواهد کرد، نگرانی‌ها در پایتخت‌های اروپایی افزایش یافته است.

پس از آنکه ترامپ در سال ۲۰۱۸ تعرفه ۲۵ درصدی بر واردات فولاد و ۱۰ درصدی بر آلومینیوم اروپا اعمال کرد، واشنگتن و بروکسل به اختلاف برخورده‌اند.

اتحادیه اروپا در آن برهه با اقدام تلافی‌جویانه نسبی واکنش نشان داد و برای واردات چند شرکت آمریکایی تعرفه اعمال کرد. ترامپ اما پا را فراتر نهاد و تهدید کرد که برای خودروهای صادراتی اتحادیه اروپا نیز تعرفه اعمال خواهد کرد. هرچند این تعرفه‌ها عملی نشد اما بروکسل از تمایل ترامپ برای اعمال اصلاحات در زنجیره تامین، ابراز «غافلگیری» کرد.

یکی از دیپلمات‌های اروپایی به پولیتیکو گفت: دفعه قبل به این فکر نمی‌کردیم که ترامپ واقعاً تا کجا پیش خواهد رفت اما این بار، خودمان را آماده کرده‌ایم. اروپا تغییر زیادی کرده است و ما آماده اقدام هستیم.

یکی دیگر از دیپلمات‌ها به پولیتیکو گفت: اتحادیه اروپا در حال تدوین ارزیابی اثر پیروزی احتمالی ترامپ بر این بلوک است و کمیسیون اروپا مسئولیت این ارزیابی را برعهده دارد و مصمم است تا ضربه متقابل سختی وارد کند. اتحادیه اروپا از پیروزی در این جنگ تجاری اطمینان دارد.

به نوشته پولیتیکو، با توجه به اینکه ترامپ از تجارت و تعرفه به عنوان تاکتیک مذاکراتی برای اجبار کشورها به اقدام در راستای منافع آمریکا استفاده می‌کند، هدف اتحادیه اروپا اتخاذ رویکردی تهاجمی درباره اقدام تلافی‌جویانه است.

کد خبر 6265375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha