۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۰۸

مسئول مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ ای البرز:

استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت مهارتی ایران را دارد

استان البرز ظرفیت تبدیل شدن به پایتخت مهارتی ایران را دارد

کرج- مسئول مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ ای استان البرز گفت: این استان ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به پایتخت مهارتی ایران را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، الهام بازیار ظهر سه شنبه در نشست صمیمانه سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با رؤسای کانون انجمن‌های صنفی و همکاران استان البرز و مرکز تربیت مربی فنی و حرفه‌ای واقع در کرج گفت: مسابقات ملی مهارت به عنوان بزرگترین و مهم‌ترین رویداد سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور شناخته شده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مسئول مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ ای استان البرز با تاکید بر اینکه این رویداد باید بستری برای بهبود مهارت‌ها و تبادل تجربیات و دانش بین شرکت کنندگان و کارشناسان باشد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد جنبه‌های نمایشی و تبلیغاتی این رویداد بر اهداف آموزشی آن غالب شده است که انتظار می‌رود این موضوع مورد بررسی و پرداختن قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از دل مرکز استاندارد کرج متولد شده است، عنوان کرد: با توجه به خاستگاه مهارتی بودن البرز و قدمت و تجربه چندین ساله در میزبانی مسابقات ملی مهارت و برخورداری از زیرساخت‌های لازم در مرکز تربیت مربی و مراکز شهرستان کرج، به نظر می‌رسد این استان ظرفیت بالایی برای تبدیل شدن به پایتخت مهارتی ایران را دارد.

بازیار اظهار کرد: پراکندگی برگزاری مسابقات در سایر استان‌ها طی چند سال اخیر تا حدودی از اعتبار و انسجام مسابقات کاسته است که پیشنهاد مطرح کردن البرز به عنوان پایتخت مهارتی ایران می‌تواند گام مؤثری برای احیای این اعتبار باشد و این استان به عنوان قطب مهارتی کشور شناخته شود؛ امید است این برندسازی مهارتی در دوران مسئولیت شما محقق شود.

وی خواستار تأمین مواد مصرفی برای آموزش‌های تخصصی و تأمین بودجه برای مواد مصرفی، نوسازی تجهیزات آموزشی کارگاه‌ها متناسب با تکنولوژی‌های روز و عدم تفکیک جنسیتی در کلاس‌های آموزشی به ویژه در آموزش‌های های نرم در راستای تعامل و بهره برداری از دیدگاه‌های مختلف شد و گفت: با وجود نزدیکی به ستاد سازمان، پرداختی‌های کارکنان البرز موجب گلایه آنها شده است.

مسئول مسابقات ملی مهارت آموزش فنی و حرفه‌ ای استان البرز با بیان اینکه این موضوع معضلی برای همکاران بوده که آنها را به حق گله مند کرده است و با اشاره به اینکه سکوت کارکنان دلیل بر عدم وجود تبعیض‌ها نیست، اظهار کرد: اینگونه تصور می‌شود که بودجه دست ستاد است اما دلیل نمی‌شود که توزیع حقوق بین کارکنان ستاد به یک شیوه و در مراکز استان‌ها به گونه دیگری باشد.

بازیار خطاب به سرپرست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور بیان کرد: شما وارث مدیریت اساسنامه‌ای شده‌اید که حاصل زحمات دو مدیر قبلی بوده و اگر احیای بندهای مالی آن به درستی انجام شود، می‌تواند نقطه عطفی در سازمان باشد و بهبود چشمگیری در وضعیت رفاهی کارکنان ایجاد کند و منجر به آینده‌ای پر از امید شود. امیدواریم با حمایت‌های شما دستاوردهای بهتری نصیب سازمان شود.

کد خبر 6265407

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha