۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۲۶

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران:

آرامگاه ملامحسن فیض در کاشان بهسازی می شود

آرامگاه ملامحسن فیض در کاشان بهسازی می شود

کاشان - رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران گفت: آرامگاه ملامحسن فیض کاشانی در شهر کاشان بهسازی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود شالویی ظهر سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان کاشان با اشاره به افتتاح دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران در شهر کاشان اظهار داشت: بعد از نیشابور، کاشان دومین شهرستان غیر از مرکز استان است که دفتر این انجمن در آن گشایش می‌یابد.

وی با اشاره به قدمت بیش از ۱۰۰ سال انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران ابراز داشت: یکی از مهمترین وظایف این انجمن پاسداشت مقام و منزلت مفاخر فرهنگی و هنری ایران زمین است و بر مبنای آن آرامگاه این مفاخر ساخته و یا بهسازی می‌شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با اشاره به اینکه در طول تأسیس این انجمن بیش از ۱۸۰ مقبره مفاخر در سراسر ایران ایجاد و یا بهسازی شده است، تصریح کرد: جامعه امروز ما نیازمند این است که مفاخر آن ساده سازی و به روز شود و وقتی نوجوانان و جوانان آثار مفاخر را می‌خوانند باید بتوانند بفهمند.

وی با اشاره به تاریخ تمدن کاشان گفت: این منطقه در طول تاریخ سرشار از مفاخر علمی، فرهنگی و هنری بوده است که از آن جمله می‌توان به مشاهیری همانند ملامحسن فیض کاشانی، محتشم کاشانی، غیاث الدین جمشید کاشانی، سهراب سپهری، کمال الملک و غیره اشاره کرد.

شالویی با بیان اینکه باید زیرساخت‌های فرهنگی و فکری خود را قوی کنیم، افزود: برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن این موضوعی مهم است و معرفی مفاخر و مشاهیر یکی از راه‌های مؤثر برای انجام این مهم است.

وی با اشاره به اینکه دفتر آثار و مفاخر فرهنگی ایران تاکنون در ۱۲ مرکز استان ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین وظایف این انجمن همانطور که گفته شد ساخت یا بهسازی مقابر مفاخر و مشاهیر است و امسال نیز ۱۷ مقبره ساخته یا بهسازی می‌شود.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات پیش‌روی این انجمن در کاشان بهسازی مقبره ملامحسن فیض کاشانی است، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اقدامات انجمن شناسایی مفاخر به خصوص در بین جوانان و نوجوانان و حمایت و پشتیبانی از آنها است.

وی با اشاره به کمک وزارت آموزش و پرورش در شناسایی نخبگان افزود: این مهم در مدارس شبانه روزی به خصوص در مدارس شبانه در حال پیگیری و انجام است.

کد خبر 6265427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha