۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۲۹

گزارش روزانه بورس یکم آبان؛

هشتمین تیر فروشندگان به قلب تراز ۲ میلیون واحدی شاخص کل نشست

هشتمین تیر فروشندگان به قلب تراز ۲ میلیون واحدی شاخص کل نشست

هشتمین تیر فروشندگان بورسی در حالی شاخص ۲ میلیون واحد را از پای درآورد که در اولین روز آبان ۱۴۰۳ کندل روزانه شاخص کل به فاصله بیش از ۶ هزار واحدی در زیر تراز ۲ میلیون بسته شد.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز سه‌شنبه یکم آبان، شاخص کل بورس در ادامه تلاش فروشندگان بورسی بعد از به ثبت رساندن ۷ کندل منفی متوالی و اصابت هشتمین تیر به قلب تراز ۲ میلیون واحدی در حالی در تراز ۱,۹۹۳,۷۳۲ واحدی بر زمین افتاد که در پایان معاملات امروز شاهد افت ۱۳ هزار و ۵۳۷ واحدی بود.

گفتنی است که آغاز اصلاح شاخص کل همزمان با ناکامی تثبیت این شاخص بر فراز تراز سرسخت ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی در هفته گذشته اتفاق افتاد و اکنون در حالی هشتمین کندل منفی روزانه شاخص کل با افت ۱۳ هزار و ۵۳۷ واحدی به ثبت رسید که طی ۸ نوبت نزول متوالی مجموعاً افت بیش از ۱۲۶ هزار واحدی (معادل ۶ درصد) برای شاخص کل رقم خورد و در اولین روز آبان ۱۴۰۳ حمایت ۲ میلیون واحدی بازار از پا درآمد و کندل روزانه شاخص کل به فاصله بیش از ۶ هزار واحدی در زیر تراز ۲ میلیون واحد بسته شد. ضمناً این هفدهمین کندل منفی شاخص کل در ۲۰ روز کاری گذشته بود.

بررسی پیشینه تغییرات شاخص کل از ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ (روز سیاه بورس) و فارغ از پس گرفته شدن تمام صعود ۹۴ هزار واحدی این شاخص بعد از تغییر ریاست سازمان بورس در پایان تابستان امسال، در یک سال و نیم گذشته این برای پنجمین بار است که شاخص کل، به تراز زیر ۲ میلیون واحد نفوذ می‌کند و هر بار بین یک تا دو هفته درگیر این محدوده بوده و هر بار بعد از شکست این تراز بیشتر از ۳ درصد اصلاح نداشته است.

از شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به کاهش ۴۲۰۸ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد که این کاهش، شاخص کل هم‌وزن بورس را تا تراز ۶۶۱,۶۸۹ واحدی به عقب برد.

گفتنی است ارزش بازار بورس تهران در پایان معاملات امروز به زیر ۶۵ میلیون میلیارد ریال و عدد ۶۴,۲۰۱,۲۶۹ میلیارد ریال کاهش یافت.

نمادها مؤثر بورسی

در معاملات امروز سه نماد شستا، فملی و شپنا به ترتیب با افت ۱۶۷۶، ۱۴۵۲ و ۱۱۲۸ واحدی بیشترین سهم را در کندل خون‌بار شاخص کل بورس تهران داشتند.

ضمناً ذوب، وبملت و فولاد در زمره پرتراکنش‌ترین‌های امروز بورس تهران بودند.

وضعیت بازار فرابورس ایران

امروز شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن فرابورس به ترتیب با افت ۱۰۸ و ۸۳۶ واحدی در حالی به اعداد ۲۱,۰۹۰ و ۱۱۵,۷۷۱ رسیدند که امروز بیستمین کندل متوالی نزولی شاخص کل فرابورس به ثبت رسید.

نمادها مؤثر فرابورسی

در معاملات امروز بازار فرابورس سه نماد آریا، فزر و شاوان بیشترین اثر منفی را بر افت شاخص کل فرابورس رقم زدند.

کد خبر 6265430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha