۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۵۷

امام جمعه ساوه:

مداحان جایگاه و هویت بانوان در خانواده و جامعه را تبیین کنند

مداحان جایگاه و هویت بانوان در خانواده و جامعه را تبیین کنند

ساوه- امام جمعه ساوه بر ضرورت تبیین جایگاه و هویت بانوان در خانواده و جامعه توسط مداحان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی بعدازظهر سه شنبه در دیدار با بانوان مداح شهرستان ساوه با اشاره به اینکه مادحین، پرچمداران جهاد تبیین در دستگاه سیدالشهدا (ع) هستند، افزود: جهاد تبیین که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، وظیفه مداحان را بسیار دشوار می‌کند و مداحان باید با بهره گیری از تریبون اقدام به جهاد تبیین کنند.

امام جمعه ساوه با اشاره به اینکه مداحان باید جایگاه و هویت بانوان در خانواده و جامعه را تبیین کنند، تصریح کرد: دشمن تمام تلاش خود را می‌کند که با سیاه نمایی، امید و نشاط را از جامعه بگیرد.

وی افزود: یکی از زمینه‌هایی که دشمن برای جولان انتخاب کرده مسئله هویت زن و خانواده است که در این راستا واجب است با بهره گیری از ظرفیت فضای منبر به تبیین حقایق بپردازیم.

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به اینکه قیامت، تجسم و تجسد اعمال است، اظهار کرد: در جلسات مداحی به اهمیت جایگاه انسان‌ها و امر به معروف و نهی از منکر و نمازجمعه به صورت ویژه پرداخته شود چرا که بالاترین معروف ولایت است.

وی افزود: بانوان پیش، حین و پس از واقعه عاشورا به رهبری حضرت زینب سلام‌الله علیها نقش بسیار عظیمی در زنده نگه داشتن آن واقعه بزرگ و راه شهدای کربلا داشته‌اند.

امام جمعه ساوه با انتقاد نسبت به شکل برگزاری مجالس ترحیم گفت: مجلس ترحیم، یاد خداست که باید مادحین با لطافت و ظرافت در خصوص تبلیغ دین در این خصوص تلاش کنند.

کد خبر 6265474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha