۱ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۳۲

وام ۳۵ میلیارد یورویی اروپا به اوکراین از جیب روسیه

وام ۳۵ میلیارد یورویی اروپا به اوکراین از جیب روسیه

اتحادیه اروپا با دادن یک وام جدید به اوکراین از درآمد ناشی از دارایی‌های مسدود شده روسیه موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، اتحادیه اروپا با تخصیص وام دیگری به اوکراین از محل سود حاصل از دارایی‌های مصادره شده روسیه در این اتحادیه موافقت کرد.

۵۱۸ نماینده پارلمان اروپا به این مصوبه رأی مثبت، ۵۶ نماینده رأی مخالف و ۶۱ نماینده هم رأی ممتنع دادند.

«روبرتا میزولا» رئیس پارلمان اروپا در این باره اعلام کرد که اروپا پیام روشنی ارسال می‌کند؛ اینکه از درآمدهای مسدود شده روسیه برای تأمین مالی اوکراین استفاده می‌کند.

پس از تصویب پارلمان اروپا، شورای اتحادیه اروپا باید موضوع اختصاص ۳۵ میلیارد یورو به اوکراین را بررسی کند. پیش بینی می‌شود بررسی این موضوع تا پایان هفته جاری صورت گیرد.

«دیدیه ریندرز» کمیسر عدالت اروپا، که رهبری تلاش‌های کمیسیون اروپا برای مصادره دارایی توقیف شده روسیه در کشورهای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، تاکید کرد که کی‌یف تنها در صورتی این وام را دریافت خواهد کرد که شرایط سیاسی اولیه اتحادیه اروپا تأمین شود.

این وام ۳۵ میلیارد یورویی از اتحادیه اروپا بخشی از بسته وام‌های ارائه شده از سوی گروه هفت است که در مجموع برابر با ۵۰ میلیارد دلار یا ۴۵ میلیارد یورو است.

کمیسیون اروپا در توجیه مصادره درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه مدعی است که درآمد حاصل از سرمایه گذاری مجدد دارایی‌های مسدود شده متعلق به روسیه نیست، در حالی که چنین ادعایی بی اعتبار است و مبنای قانونی ندارد.

کد خبر 6265517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha