۱ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۵۲

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی:

صنعت ساختمان یکی از زیربنایی ترین صنایع دنیا است

صنعت ساختمان یکی از زیربنایی ترین صنایع دنیا است

قم- نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: صنعت ساختمان یکی از زیربنایی ترین صنایع دنیا است که ۱۲۰۰ رشته شغلی در کنار خود پدید آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری شامگاه سه شنبه در مراسم آغاز به کار نمایشگاه صنعت ساختمان استان قم گفت: صنعت ساختمان یکی از زیربنایی‌ترین صنایع دنیا است که البته مورد نیاز و اولویت انسان‌ها است.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: صنعت ساختمان موجب ایجاد هزار و ۲۰۰ رشته شغلی می‌شود و از همان بدو شروع ساخت ساز، مهندسان و معماران باید فعال شوند تا در مراحل بعدی کارگران و سایر اصناف و تخصص‌ها در این صنعت درگیر هستند.

وی گفت: امروز فونداسیون‌های ساختمان با روش‌های به روز صورت می‌گیرد و در هر یک از بخش‌های مرتبط با ساختمان سازی، شاهد تنوع بسیار زیادی در عرصه اجرا و نیز مصالح ساختمانی هستیم.

ذوالنوری ادامه داد: در عرصه تجهیزات و تأسیسات ساختمانی نیز امروز شاهد پیشرفت‌های بسیار زیادی هستیم که این امر سبب ایجاد صنایع وابسته زیادی شده و از سویی دیگر برخی از آسیب‌ها نیز وجود دارد که باید تلاش شود تا استحکام بنا ساختمان‌ها در سطح بسیار بالایی رعایت شود.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: رعایت استاندارد محصولات در عرصه صنعت ساختمان باید مورد توجه باشد و در غیر این صورت شاهد بناهای با کیفیت پایینی خواهیم بود و این امر در نهایت موجب آسیب به مردم شود و امروز هوش مصنوعی نیز به کمک صنعت ساختمان آمده است.

وی بیان کرد: امروز نیازمند استانداردسازی، استانداردیابی و استانداربانی در عرصه محصولات صنعت ساختمانی هستیم و مسؤولان امر باید به این موضوعات توجه لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: امروز در زمینه تأمین مواد اولیه برخی از کارخانه‌های تولیدکننده محصولات ساختمانی، مشکلاتی وجود دارد هر چند که در کشورمان منابع معدنی بسیاری وجود دارد.

وی بیان کرد: در زمینه سرمایه در گردش، واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان محصولات ساختمانی حمایت لازم نمی‌شوند و در تأمین انرژی نیز مشکلاتی دارند و از سویی دیگر در تأمین ارز لازم برای به روز سازی دستگاه‌ها مشکلاتی وجود دارد.

نماینده قم در خانه ملت گفت: امیدواریم دولت و وزارتخانه‌های مسؤول در این عرصه به وظایف خود به درستی عمل کنند.

حجت الاسلام ذوالنوری افزود: در زمینه تبلیغات محصولات ساختمانی تولید داخل نیز مشکلاتی داریم و در برنامه‌های مجازی شاهد فروش محصولات خارجی هستیم که این امر مطلوب نیست.

نماینده قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز توانمندی‌های خوبی در عرصه تولید محصولات صنعت ساختمان داریم که نوید آینده‌ای روشن برای این صنعت است.

کد خبر 6265782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha