۲ آبان ۱۴۰۳، ۹:۱۰

برداشت عسل کُنار در دشتستان آغاز شد

برداشت عسل کُنار در دشتستان آغاز شد

بوشهر- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اظهار داشت: برداشت عسل کُنار از مزارع پرورش زنبور در شهرستان دشتستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابوتراب نکیسا صبح چهارشنبه در حاشیه مراسم برداشت عسل کُنار از مزارع پرورش زنبور در روستای چهوک از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان گفت: هرساله در شهریورماه زنبورداران بومی و مهاجر از اقصی نقاط کشور وارد استان شده و با هدف تولید و برداشت عسل مرغوب در مناطق کُنار خیز مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: استان بوشهر با داشتن بیش از ۵۰ هزار هکتار درخت کُنار، قطب اول تولید عسل کُنار در کشور است.

تولید ۲ هزار تن عسل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه هرساله بیش از ۲ هزار تن عسل کُنار توسط زنبورداران بومی و مهاجر تولید می‌شود افزود: از این مقدار حدود تن ۷۰۰ عسل کُنار، سهم زنبورداران بومی استان است.

نکیسا با اشاره به اینکه در استان بوشهر دو عسل مرغوب تولید و برداشت می‌شود بیان کرد: در بهار عسل چهل گیاه یا بهاره، در پاییز عسل کُنار و در تابستان در مناطق ییلاقی عسل‌های تابستانه تولید و برداشت می‌شود.

وی عسل‌های تولیدی استان بوشهر را بازار پسند خواند و گفت: عطر و طعم خوب، خواص دارویی و دیر کریستاله شدن از جمله ویژگی‌های خاص عسل‌های تولیدی در استان است.

بوشهر بهترین کریدور صادرات عسل

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی بوشهر خاطر نشان کرد: عسل کنار به دلیل عطر و طعم خاص و منحصربه‌فرد و همچنین خواص دارویی جزو بهترین عسل در بین کشورهای همسایه به خصوص کشورهای حوزه خلیج فارس محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: استان بوشهر به دلیل موقعیت جغرافیایی می‌تواند به عنوان بهترین کریدور جهت صادرات و عرضه آن به تمام کشورهای همسایه و هدف ایفای نقش کند.

وضعیت صادرات عسل

معاون بهبود تولیدات گیاهی با تاکید بر اینکه بخشی از عسل کُنار تولیدشده در استان بوشهر هر ساله به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرمی شود گفت: ظرفیت‌های زیادی برای توسعه تولید و صادرات این محصول وجود دارد که با پیگیری بخش خصوصی و حمایت مسئولین قابل تحقق است.

نکیسا اضافه کرد: برداشت عسل کنار هرسال اوایل آبان ماه شروع می‌شود.

مراسم برداشت عسل کُنار با حضور معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان، بخشداری بخش ارم و تعدادی از زنبورداران محلی در روستای چهوک از توابع بخش ارم شهرستان دشتستان برگزار شد.

کد خبر 6265922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha