۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۱۵

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی:

مهرواره «هوای نو» امسال با محوریت جهاد تبیین برگزار می شود

مهرواره «هوای نو» امسال با محوریت جهاد تبیین برگزار می شود

بیرجند- رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی گفت: مهرواره «هوای نو» امسال با محوریت جهاد تبیین برگزار می شود و تشکل‌ها و هیئت‌ها در ۳۱ رشته آثار خود را ارسال می کنند.

حجت الاسلام مجید باباخانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بانوان در کشور ما پرچمدار حرکت‌های فرهنگی هستند و در اتفاقات بعد از انقلاب اسلامی چه در دوران دفاع مقدس و چه در حمایت از جبهه مقاومت نقش آفرین بوده‌اند.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی گفت: در هیچ صحنه‌ای وجود ندارد که بانوان ما در آن گام ارزشمندی برنداشته باشند و در فعالیت هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی نیز شرایط به همین گونه است.

دختران پیشگام در فعالیت فرهنگی

باباخانی با تأکید بر اینکه بانوان و دختران ما در فعالیت هیئت‌های مذهبی و اقدامات فرهنگی پیشران هستند، ادامه داد: ما در تبلیغات اسلامی توانمندسازی و حمایت از حرکت‌های فرهنگی بانوان را وظیفه می‌دانیم.

وی افزود: شورای هیئت‌ها و مداحان بانوان در حوزه مقاومت نیز پیشران است و به عنوان مثال شورای هیئت‌ها و مداحان بانوان در بوشهر برای اولین بار بحث جمع آوری طلای بانوان برای پشتیبانی جبهه مقاومت را انجام داد.

سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: این اقدام تبدیل به یک حرکت در کل کشور شد و صحنه‌های زیبایی را رقم زد.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه دختران ایران زمین آزاده و طرفدار حق و حقیقت هستند، بیان کرد: سازمان تبلیغات نیز از ایده‌های نوی آنان حمایت می‌کند.

ذات هیئت با جهاد تبیین عجین است

باباخانی با اشاره به اینکه ذات هیئت از سخنرانی و مداحی و … با جهاد تبیین عجین شده است، گفت: در مجموع وقتی یک جمع مؤمن کنار هم برای یک امر فرهنگی جمع می‌شوند خود حرکت ساز است و تأثیر خود را بر جامعه می‌گذارد.

وی اظهار کرد: جریان تبلیغ و تبیین با حرکت و روشنگری حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت زینب (س) شروع شد و امروز نیز در این بخش بانوان پیشگام هستند.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی افزود: ما هیئت‌هایی داریم که با هنر و رسانه آشنا هستند که این هیئت‌های با فعالیت بانوان خوش فکر و خوش اندیشه ما در عرصه جهاد تبیین و روشنگری بسیار موفق بوده‌اند.

باباخانی با اشاره به جشنواره «مهرواره هوای نو» بیان کرد: این جشنواره در سال جاری با محوریت جهاد تبیین برگزار می‌شود که در ۳۱ رشته تشکل‌های مذهبی و هیئت‌ها و …آثار خود را فرستاده‌اند.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های مذهبی تبلیغات اسلامی یادآور شد: مهرواره هوای نو برای سومین سال جاری برگزار می‌شود و اختتامیه آن در دی ماه خواهد بود.

کد خبر 6265987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha