۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۱۰

با ورود سازمان بازرسی انجام شد؛

قطعیت یافتن قرارداد پروژه مشارکتی احداث راه آهن کرمان- سیرجان

قطعیت یافتن قرارداد پروژه مشارکتی احداث راه آهن کرمان- سیرجان

با پیگیری‌های سازمان بازرسی، قرارداد مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و یک شرکت معدنی و صنعتی در احداث راه آهن کرمان-سیرجان، امضاء و ابلاغ شد.

‌به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری‌های سازمان بازرسی و همکاری طرفین، قرارداد مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در احداث راه آهن کرمان- سیرجان، امضا و ابلاغ شد.

در جریان سفر رئیس سازمان بازرسی به استان کرمان در تاریخ بیستم شهریور ماه سال جاری و بازدید معاون تولیدی این سازمان از راه آهن کرمان به سیرجان، مشکلاتی در قرارداد پروژه مشاهده شد که با دستور رئیس سازمان بازرسی کل کشور مقرر شد بازرس کل راه و شهرسازی طی نشستی با مسئولان راه آهن موضوع را مورد بررسی قرار دهد.

موضوع قرارداد به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات که تأمین مالی سرمایه‌گذار را با تهدید مواجه کرده و کارگاه‌های اجرایی را در شرف تعطیلی قرار داده بود، اعلام شده بود که طی برگزاری نشست‌های مشترک و پیگیری‌های صورت گرفته در نهایت قرارداد مشارکت شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در احداث راه آهن کرمان- سیرجان، امضا و ابلاغ شد.

گفتنی است این پروژه با طول ۱۷۰ کیلومتر دو محور ریلی بافق- کرمان- زاهدان و بافق- بندرعباس را به یکدیگر متصل می‌کند و در صورت تکمیل و جذب بار شرکت‌های فولادی مجاور این خط، باعث افزایش حمل حداقل ۹ میلیون تن بار در شبکه ریلی و رونق اقتصادی استان کرمان می‌شود.

کد خبر 6266331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha