۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵

مسئول بسیج سازندگی کردستان:

۵ هزار دانش آموز در طرح غربالگری ویزیت رایگان شدند

۵ هزار دانش آموز در طرح غربالگری ویزیت رایگان شدند

سنندج_مسئول بسیج سازندگی کردستان از ویزیت رایگان ۵ هزار دانش آموز در طرح غربالگری از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر اسماعیلی صبح چهارشنبه در جشنواره جهادگران در سنندج گفت: در ۶ ماهه اول سال در پویش همدلی که با هدف مرمت و بازسازی منازل محرومین و کسانی که توان مرمت نداشتن انجام شد.

وی افزود: در این پویش ۱۹۶ باب خانه محرومین با همت جهادگران استان مرمت و بازسازی شد.

مسؤول بسیج سازندگی کردستان افزود: ۵۰ مدرسه در طرح شهید عجمیان رنگ آمیزی و فضاسازی مناسب شد تا فرزندان ما در شروع فصل مدارس با روحیه خوب و شادابی محیط تحصیل را تجربه کنند.

اسماعیلی گفت: در بازآفرینی شهری که بافت فرسوده شهرستان‌های استان با پشتیبانی دولت بازسازی شد تا در شرایط حاد کمترین آسیب متوجه مردم شود.

وی بیان کرد: ۷۰ گروه جهادی با مراجعه به منزل مردم آنها را آگاه می‌کنند تا از حق و حقوق بازسازی منابع دولتی که در نظر گرفته شده استفاده کنند تا میزان ایمنی، سلامت و آرامش مردم افزایش یابد.

ارائه ۴۵۰۰ خدمات عمومی و تخصصی پزشکی در کردستان

مسئول بسیج سازندگی کردستان اذعان کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ خدمات دندانپزشکی، ۴ هزار و ۵۰۰ خدمات عمومی و تخصصی پزشکی در طول ۶ ماه نخست سال در مناطق مختلف استان ارائه شد.

اسماعیلی گفت: ۳۰ گروه جهادی استان در طول یکسال با تلاش شبانه روزی، در عمده روستاهای استان شناسنامه فقر و محرومیت تشکیل دادند و به قرارگاه محرومیت زدایی تهران ارائه شد تا بر اساس آن اعتبار به تناسب آن واگذار شود تا در سال‌های آینده اعتبارات روند بهتری یابند.

وی بیان کرد: در سنجش ساختار قامتی مشکلات استخوانی و ناهنجاری آن و برای جلوگیری از آسیب‌های بعدی در مدارس ۵ هزار دانش‌آموز در این طرح غربالگری ویزیت رایگان شدند و نتایج خوبی هم داشت.

۲۰۷ جهادگر به باغداران خدمات می‌دهند

اسماعیلی افزود: ۲۰۷ جهادگر به باغداران و کشاورزان و دام داران خدمات ارائه دادند که با همت این جهادگران بدون هزینه در ۷۰۰ روستا خدمت ارائه شد.

مسؤول بسیج سازندگی کردستان بیان کرد: در بحث ساخت سرویس بهداشتی و حمام در برخی خانواده‌ها ۶۰ باب چشمه بهداشتی ساخته شد.

اسماعیلی تصریح کرد: جهادگران کردستان در چهار گروه به صورت هفتگی ۲ هزار و ۵۰۰ غذایی گرم و مداوم در بین محرومان توزیع کردند.

وی گفت: تأمین آب شرب، جاده‌ی روستای، خانه عالم و مسجد هم دیگر خدمات گروه‌های جهادی بود که امیدواریم خدماتشان مستمر و مداوم ادامه دار باشد.

کد خبر 6266344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha