۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۰۹

معاون اداره کل ارشاد اسلامی قزوین:

رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثربخشی و نقش ویژه ای دارند

رسانه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثربخشی و نقش ویژه ای دارند

قزوین- معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین گفت: رسانه‌ها با نگاه تخصصی و ادبیات حاکم بر متون خبری خود می توانند در کاهش معضلات اجتماعی نقش مهمی را ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود میرزاپور در کارگاه مدیریت انتشار اخبار خودکشی اظهار کرد: در حوزه خودکشی که در جامعه متأسفانه شاهد افزایش آن هستیم باید دغدغه مند باشیم و این رویداد در راستای آگاهی بخشی و ایجاد حساسیت در میان صاحب نظران و شخصیت‌های تأثیرگذار برپا شده است.

وی افزود: در حوزه پیشگیری و باید و نبایدها در موضوع خودکشی، لازم است از صاحب نظران بهره گرفته و ریشه‌ها و راهکارهای پیشگیری را مورد توجه قرار دهیم.

میرزاپور عنوان کرد: موضوع خودکشی و اخبار مربوط به آن، از مواردی است که نبایست در جامعه برجسته شود زیرا نگرانی ایجاد می‌کند اما با ریشه یابی و بررسی عوامل و راهکارهای پیشگیری، با کمک رسانه‌ها باید فرهنگ‌سازی شود تا از پیامدهای مخرب آن جلوگیری کنیم.

این مدیر فرهنگی یادآورشد: موضوع خودکشی برای فرد و جامعه هزینه‌های فراوانی دارد و شما فعالان رسانه بایستی به عنوان یک معضل اجتماعی به آن توجه کرده و با اطلاع رسانی درست و روشنگری و تبیین عواقب آن، از بروز و فراگیر شدن آن پیشگیری کنید.

وی بیان کرد: ایران در موضوع خودکشی، در جایگاه ۵۸ جهان است و برای رفع این معضل همه باید کمک کنیم تا شاهد کاهش وقوع آن در جامعه و خصوصاً استان باشیم.

میرزاپور از همکاری اتاق بازرگانی، خانه مطبوعات و خانه سلامت بهداشت استان قزوین برای برگزاری این کارگاه آموزشی تشکر کرد و گفت: با استقبال خوب خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها از این کارگاه و توجه به معضلات، آمادگی داریم از این ظرفیت‌ها برای تداوم کلاس‌های آموزشی استفاده کنیم.

گفتنی است این کارگاه توسط خانه مطبوعات استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اتاق بازرگانی و مرکز بهداشت استان قزوین برگزار شد.

کد خبر 6266447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha