۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۳۰

آشنایی با فرودگاه مسکو

آشنایی با فرودگاه مسکو

در این مقاله قصد داریم فرودگاه‌های مسکو را معرفی کنیم. سه فرودگاه بین‌المللی مسکو عبارت‌اند از: شرمتیوو، دوموددوو و ونوکوو. دورترین فرودگاه Domodedovo و نزدیک‌ترین فرودگاه Vnukovo است.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، اگر قصد سفر به مسکو دارید یا دوست دارید درباره بلیط تهران مسکو اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است کمی درباره فرودگاه‌های مسکو بدانید. هنگامی که به یک کشور خارجی سفر می‌کنید، باید بدانید که در چه فرودگاهی پیاده خواهید شد. این موضوع با یافتن راه انتقال از فرودگاه به مقصد بعدی مثلاً هتل ادامه پیدا می‌کند. در این مقاله قصد داریم فرودگاه‌های مسکو را معرفی کنیم. سه فرودگاه بین‌المللی مسکو عبارت‌اند از: شرمتیوو، دوموددوو و ونوکوو. دورترین فرودگاه Domodedovo و نزدیک‌ترین فرودگاه Vnukovo است. هر سه فرودگاه با قطارهای Aeroexpress و همچنین اتوبوس‌های عمومی، مینی‌بوس و تاکسی به مرکز شهر وصل می‌شوند. مقاله را با دوستان و هم‌سفران خود نیز به اشتراک بگذارید.

فرودگاه SHEREMETYEVO مسکو

شرمتیوو شش ترمینال دارد. ترمینال A برای پروازهای تجاری و خصوصی، B برای پروازهای داخلی ارزان‌قیمت، C برای خطوط هوایی بین‌المللی چارتر، D عمدتاً برای پروازهای شرکت Aeroflot ، E ترمینال D و F را متحد می‌کند. پروازهای Aeroflot، F ترمینال اصلی بین‌المللی است. گزینه اصلی برای ورود به مرکز شهر از شرمتیوو استفاده از است. Aeroexpress یک سرویس قطار سریع‌السیر است که هر نیم ساعت یک‌بار بین پایانه‌های شرمتیوو DEF تا ایستگاه راه‌آهن بلاروسکی کار می‌کند. همچنین یک سرویس اتوبوس رایگان به ترمینال‌های B و C وجود دارد.

بزرگ‌ترین فرودگاه مسکو، شرمتیوو است که در ۱۲‌ کیلومتری مسکو قرار دارد و چندین ترمینال را در خود جای داده است. اگر بلیط تهران مسکو می‌خرید بهتر است کمی درباره این فرودگاه بدانید. شما در سایت علی بابا هنگام خرید بلیط این امکان را دارید که ببینید هواپیمای شما در کدام فرودگاه مسکو فرود می‌آید.

نحوه رفتن به مسکو ازSHEREMETYEVO

راحت‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای رفت‌وآمد بین مرکز مسکو و شرمتیوو قطار Aeroexpress است. این وسیله بین فرودگاه و ایستگاه راه‌آهن Belorussky که در مرکز مسکو - ایستگاه مترو Belorusskaya (Станция метро Белорусская) واقع شده است. قطارها هر ۳۰ دقیقه از هر دو جهت از ساعت ۰۵:۰۰ تا ۰۰:۳۰ حرکت می‌کنند. چند اتوبوس عمومی و مینی‌بوس تجاری نیز وجود دارند که بین فرودگاه شرمتیوو و دو ایستگاه مترو در شمال شهر دورتر از مرکز حرکت می‌کنند.

آشنایی با فرودگاه مسکو

اگر برای رفتن به مسکو از فرودگاه شرمتیوو ترجیح می‌دهید تاکسی بگیرید، باید تاکسی‌ای را از کیوسک‌های واقع در منطقه ورود در همه پایانه‌ها سفارش دهید. استفاده از تاکسی‌های غیررسمی به دلایل ایمنی و به دلیل اینکه قیمت آنها می‌تواند ۴ تا ۵ برابر بیشتر از تاکسی‌های رسمی باشد توصیه نمی‌شود. بسیاری از شرکت‌های تاکسیرانی نرخ‌های ویژه فرودگاهی را برای رفتن از مسکو به شرمتیوو دارند.

فرودگاهDOMODEDOVO

اگر بلیط تهران مسکو می‌خرید یا دوست دارید درباره فرودگاه‌های مسکو بدانید، بهتر است کمی درباره فرودگاهDOMODEDOVO مطالعه کنید. Domodedevo دورترین فرودگاه از مرکز شهر مسکو است. این فرودگاه نسبتاً جدید است و بنابراین خدمات باکیفیت خوبی دارد.

چند گزینه برای ورود به مرکز شهر از فرودگاه وجود دارد. یک سرویس قطار وجود دارد که ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا به ایستگاه پاولتسکی برسید. بلیط را می‌توان از باجه بلیط در ترمینال تهیه کرد. گزینه دیگر این است که با اتوبوس شاتل به نزدیک‌ترین ایستگاه مترو، Domodedovskaya بروید. این سفر تقریباً ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. بلیط این وسیله را در اتوبوس بخرید. فرودگاه دوموددوو در ۴۵‌ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. این فرودگاه فقط یک ترمینال دارد که هم پروازهای بین‌المللی و هم پروازهای داخلی را ارائه می‌دهد. قسمت پروازهای داخلی در طبقه اول و پروازهای بین المللی در طبقه دوم قرار دارد.

چگونه می‌توان از DOMODEDOVO به مسکو رسید؟

قطار Aeroexpress از فرودگاه Domodedovo هر ۳۰ دقیقه حرکت می‌کند و حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد تا شما را به مرکز مسکو برساند. اتوبوس‌های مسکو نیز از میدان روبه‌روی فرودگاه دوموددوو حرکت می‌کنند. بسته به ترافیک، حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا با اتوبوس به ایستگاه متروی Domodedovskaya مسکو در خط سبز که نسبتاً دور از مرکز است، برسید.

فرودگاه VNOKOVO (Внуково) مسکو

Vnukovo عمدتاً پروازهای داخلی اما برخی از پروازهای بین‌المللی، عمدتاً از شرق اروپا را ارائه می‌دهد. این فرودگاه همچنین با یک خط Aeroexpress به ایستگاه کیف اسکای خدمت‌رسانی می‌کند. قطار در ساعت مشخص حرکت می‌کند و یک بلیط بزرگسال ۳۲۰ روبل هزینه دارد. مطمئناً از هر فرودگاهی می‌توانید با تاکسی به مرکز بروید، اما مراقب باشید؛ زیرا ممکن است بسیار گران باشند و از بازدیدکنندگان خارجی نرخ بسیار بالاتری نسبت به افراد محلی دریافت کنند. برای احتیاط بیشتر، توصیه می‌کنیم از قبل ترانسفر با اکسپرس به روسیه را رزرو کنید. این راه، امن‌ترین گزینه برای جلوگیری از هزینه‌های بیش از حد خواهد بود.

آشنایی با فرودگاه مسکو

فرودگاه Vnukovo به مرکز شهر نزدیک است. این فرودگاه از سه مجتمع فرودگاهی تشکیل شده است. این سه مجتمع عبارت‌اند از: یکی برای مسافران، یکی برای رئیس‌جمهور روسیه و دولت روسیه و دیگری برای پروازهای تجاری خصوصی. فرودگاه مسافربری Vnukovo سه ترمینال دارد: A که پروازهای داخلی و بین‌المللی را ارائه می‌دهد، B که همه پروازهای چارتر بین‌المللی و برخی پروازهای داخلی را پوشش خواهد داد و D که در حال حاضر فقط به مسافران ورودی از شمال قفقاز خدمات را فراهم می‌کند. هر سه ترمینال کنار یکدیگر قرار دارند، اما برای رسیدن از ترمینال A به ترمینال B باید به بیرون بروید. ترمینال ریلی Aeroexpress به ترمینال A متصل می‌شود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6266470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha