۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵

رئیس کیک بوکسینگ سازمان IMAO:

مسابقات بین‌المللی کیک بوکسینگ باحضور۷ کشور درایران برگزار می‌شود

مسابقات بین‌المللی کیک بوکسینگ باحضور۷ کشور درایران برگزار می‌شود

اصفهان - رئیس کیک بوکسینگ سازمان IMAO از برگزاری مسابقات بین‌المللی رشته کیک بوکسینگ به میزبانی ایران در هفدهم و هجدهم آبان سال‌جاری در پایتخت با حضور هفت کشور شرکت‌کننده خارجی خبر داد.

مهدی ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه تحت نظر فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران فعالیت می‌کنیم، اظهار داشت: طی چند سال فعالیت در ورزش‌های رزمی از سال ۶۸ تاکنون موفق به کسب عناوین متعدد قهرمانی در مسابقات بین‌المللی، آسیای و جهان و کشورهای اسلامی نائل گشته‌ام.

این مدرس دانشگاه با تحصیلات عالیه در مقطع دکتری تربیت بدنی گرایش مدیریت استراتژی ورزشی، افزود: در دانشگاه سارزبورگ اتریش، موفق به گذراندن دوره تخصصی پزشکی ورزشی و اخذ مدرک رسمی از این دانشگاه شده‌ام و اکنون به عنوان مربی، مدرس در رشته کیک بوکسینگ سازمان IMAO ایران فعالیت دارم.

۲۰ هزار ورزشکار کیک بوکسینگ در ایران

وی درباره فعالیت رشته کیک بوکسینگ با نمایندگی در ۲۸ استان ایران گفت: تعداد ۲۰ هزار جوان و نوجوان تحت پوشش فدراسیون ورزش‌های رزمی ایران در سراسر کشور را آموزش می‌دهیم.

رئیس هیئت ورزش رزمی سپاه محمد رسول‌الله با بیان اینکه طی آموزش و گسترش هنرهای رزمی و تربیت بدنی در خدمت جوانان و علاقه‌مندان به ورزش در رشته کیک بوکسینگ هستیم، اظهار داشت: در رشته‌های رزمی، آمادگی جسمانی، بدنسازی، دفاع شخصی مشغول به آموزش و انتقال تجربیات خود به افراد علاقه‌مند هستم.

ذوالقدر با اشاره به برگزاری دوره‌های فنی و آموزشی درجهت ارتقا و رشد نیروهای جوان و نوجوان رشته کیک بوکسینگ در باشگاه‌های رزمی، افزود: با برپایی دوره‌های علمی و مربیگری برای افرادی که با کسب مقامات و جایگاه برتر درصدد دریافت مدرک رسمی از فدارسیون هستند، آنها را برای رسیدن توسعه و پیش‌روی این رشته در سراسر کشور هدایت می‌کنیم.

وی پیرامون برگزاری رسمی کلاس‌های آموزشی و علمی مختلف برای داوران رشته رزمی کیک بوکسینگ در کشور، تصریح کرد: طی سال جاری ضمن برپایی دورهای ملی، یک دوره بین‌المللی با حضور دو مدرس از کشور هلند تشکیل شد که تعدادی از داوران شرکت‌کننده موفق به اخذ مدرک بین‌المللی داوری در این رشته جهانی شدند.

این قهرمانان ورزش‌های رزمی با مدارک مربیگری و داوری درجه یک ملی و بین‌المللی در چندین رشته ورزشی و دان هفت جهانی، با اشاره به اینکه از سال‌های گذشته تاکنون برای تمام رده‌های سنی آقایان و بانوان به صورت مرتب مسابقات ورزشی برگزار می‌شود، گفت: در هفدهم و هجدهم آبان سال‌جاری یک دوره مسابقات بین‌المللی در پایتخت با حضور هفت کشور شرکت‌کننده خارجی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: تعداد شرکت‌کنندگان در مسابقات مشروط به برپایی مسابقه‌های قهرمانی کشوری، آزاد و بین‌المللی است، برای نمونه در مسابقات قهرمان کشوری از هر استان یک تیم به نسبت ۲۸۰ تا ۳۰۰ نفر شرکت‌کننده از سراسر کشور در هر رده سنی مشارکت دارند.

کسب جایگاه برتر قهرمانان کیک بوکسینگ ایران در ۶۰۰ رویداد جهانی

وی تاکید کرد: جوانان و نوجوانان قهرمان رشته کیک بوکسینگ ایران از سال ۱۳۷۹ تاکنون در ۶۰۰ رویداد و مسابقات بین‌المللی کشورهای جهان با کسب جایگاه‌های برتر حضور پرافتخاری داشتند.

وی درباره تجهیزات و ایمنی تیم‌ها در رشته‌های رزمی و کیک بوکسینگ، افزود: در حوزه وزرش سازمانی است که از لحاظ خطرپذیری و آسیب‌دیدگی رشته‌های ورزشی را رتبه‌بندی می‌کند، براین اساس شاخه‌های رزمی جزو رده‌های نهم و دهم این سازمان تعیین شدند، اما رشته‌هایی همچون فوتبال آمریکایی، فوتبال و والیبال آسیب‌پذیری بیشتری به نسبت رشته رزمی دارند. برای نمونه در این جدول خطرپذیری والیبال در جایگاه ششم و کیک بوکسینگ در مرتبه یازدهم قرار دارد.

مدیرعامل مؤسسه بین‌المللی ورزش‌های رزمی پایگاه قهرمانان پیرامون اینکه چرا ورزشی‌های رزمی از آسیب‌پذیری کمتری به نسبت سایر وزرش‌ها دارد، تصریح کرد: در ورزش‌های رزمی افراد از لحاظ آمادگی جسمی رشد و ارتقا پیدا می‌کنند و به تدریج در باشگاه‌های ورزشی به‌غیر از افزایش قدرت استقامت، ضرباتی استاندارد نیز بر جسم آنها تمرین و اجرا می‌شود که این امر سبب خروج حساسیت عصب‌های جسمی خواهد شد و طی برگزاری مسابقات با بهره‌وری از تجهیزات محافظ برای بخش‌های از اعضای بدن، میزان آسیب‌دیدگی‌ها بسیار اندک است.

وی ادامه داد: در ورزش‌ها و مسابقات رزمی ذهن افراد آمادگی ضربات رفت و برگشت را دارد، به دلیل عدم ورود شوک به بدن، آسیب‌پذیری کاهش پیدا خواهد کرد، اما در ورزشی همچون فوتبال با تک‌ها و شوک‌های ناگهانی، بازیکن دچار آسیب خواهد شد، چرا که این شوک‌ها بناگاه و غیرمترقب بر جسم فرد وارد شده است.

ذوالقدر درباره آمادگی جسمی حضور افراد و قهرمانان ورزشی رشته‌های رزمی و کیک بوکسینگ دردوره مسابقات کشوری و بین‌المللی، خاطرنشان کرد: در این رشته‌ها مربیان ضمن آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای طی کسب مهارت‌های لازم به افراد ورزشکار مطابق رده آموزش کمربندهایی با رنگ‌های معین اهدا می‌کنند، لذا حدود ۹۹ درصد آنها مستقیماً زیرنظر مربی آموزش خواهند دید و هیچ ورزشکاری بدون احتساب مهارت و آمادگی اجازه شرکت در هیچ‌گونه مسابقات را ندارد.

به گزارش مهر، رئیس کیک بوکسینگ سازمان IMAO، ذوالقدر در سال ۱۳۷۴ با تغییر سبک و آشنایی با ورزش زیبا و مهیج کیک بوکسینگدر استایل‌های مبارزاتی (فول کنتاکت، لوکیک و تای بوکسینگ) شروع به فعالیت کرد و در مسابقات مختلفی که زیرنظر فدراسیون و در سبک‌ها و استایل‌های مختلف برگزار می‌شود شرکت کردند و توانستند در مسابقات قهرمانی کشور در سبک‌ها و استایل‌های مختلف حائز مقام‌های قهرمانی کشور شوند و به عضویت تیم ملی درآیند.

کد خبر 6266490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha