۲ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۲۵

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

اهمیت پیروزی در جنگ روایت‌ها بیشتر از پیروزی در میدان نظامی است

اهمیت پیروزی در جنگ روایت‌ها  بیشتر از پیروزی در میدان نظامی است

شهرکرد-رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: گاهی اهمیت پیروزی در جنگ روایت‌ها حتی از پیروزی در میدان نظامی هم بیشتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، احسان قائدی امروز چهارشنبه در رویداد هنری_رسانه‌ای «مادران مقاومت» اظهار کرد: ما امروز در منطقه علاوه‌بر جنگ نظامی شاهد یک مبارزه بسیار مهم دیگر نیز با عنوان جنگ روایت‌ها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه افرادی که روایت پیروز را داشته باشند، در میدان جنگ نیز پیروز خواهند بود، افزود: گاهی اهمیت پیروزی در جنگ روایت‌ها حتی از پیروزی در میدان نظامی هم بیشتر است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در اغتشاشات سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم که چگونه کشور درگیر یک جنگ روایت شد و چون در برخی موارد روایت اول در درون کشور انجام نشد فرصت برای سو استفاده دشمنان و رساندن روایت غلط به اذهان عمومی فراهم شد بنابراین ما هدف رگبار روایت‌ها قرار گرفتیم.

قائدی با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، عنوان کرد: اگر عملیات طوفان‌الاقصی در تاریخ ۷ اکتبر سال ۲۰۲۳ رخ نمی‌داد شاید هرگز این درگیری و در چنین سطحی اتفاق نمی‌افتاد اما نکته مهم این است که دنیا در حال حرکت به سمت عادی‌سازی روابط با اسرائیل بود و این رژیم برقراری ارتباط با بسیاری از کشورهای عربی را در دستور کار داشت درواقع اسرائیل به آرامی در حال نابود کردن فلسطین بود چراکه قصد داشت غزه را نیز به آرامی و با یک برنامه بلندمدت اشغال کند.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین ویژگی عملیات طوفان‌الاقصی این بود که غزه را به مسئله اول در دنیا تبدیل کرد و همین امر نیز موجب برهم خوردن عادی سازی روابط کشورها با اسرائیل شد.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به جنگ روایت‌ها که در کنار جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در حال رخ دادن است، تصریح کرد: اولین اتفاق در جنگ روایت‌ها حول محور شهید هنیه رخ داد و دشمن با روایت‌سازی سعی کرد در اذهان عمومی این موضوع را القا کند که شهید هنیه به همراه خانواده خود در قطر از یک زندگی با آرامش برخوردار است اما شهادت شهید هنیه و فرزندان او خلاف این ادعا را ثابت کرد.

قائدی یادآور شد: سیدحسن نصرالله هدف بعدی دشمن صهیونیست در جنگ روایت‌ها بود و اسرائیل سعی داشت به مردم ثابت کند این فرمانده جبهه مقاومت در ایران ساکن است اما شهادت سیدحسن نصرالله در لبنان نیز باطل بودن روایت دشمن را به مردم دنیا نشان داد.

وی بیان کرد: دشمنان در خصوص شهید یحیی سنوار نیز شایعات بسیاری را منتشر کردند و پس از شهادت ایشان نیز در جنگ روایت‌های خود شهید قاآنی را هدف گرفتند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروزه هر فردی باید در معادلات جهانی اثرگذار باشد، خاطرنشان کرد: موضوع بسیار مهمی که در روایت وجود دارد مضمون یا پیام روایت است یعنی هر اثری که فاقد پیام باشد اثرگذار نخواهد بود در مرحله دوم باید این پیام به درستی به مخاطبان انتقال داده شود یعنی پیام موجود در تولیدات هنری مانند پوستر، عکس، متن، انیمیشن و… باید قابل فهم و انتقال به مخاطب باشد.

گفتنی است؛ در ادامه این رویداد احسان قائدی، رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری به آموزش مباحث تخصصی در حوزه تولید آثار هنری با موضوع «جنگ روایت‌ها در میدان مقاومت» پرداخت.

کد خبر 6266557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha