۳ آبان ۱۴۰۳، ۷:۱۸

مدیرکل بهزیستی مازندران:

۲۳۰ کودک به خانواده های فرزندپذیر در مازندران سپرده شد

۲۳۰ کودک به خانواده های فرزندپذیر در مازندران سپرده شد

ساری- مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: از سال ۱۳۹۹ تاکنون بیش از ۲۳۰ کودک به خانواده های فرزند پذیر سپرده شدند.

فریبا بریمانی در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در سال جاری در مجموع ۲۵ خانواده از طریق فرزندخواندگی یا حکم امین موقت در استان مازندران صاحب فرزند شدند.

وی با اشاره به بالاترین میزان درخواست فرزندخواندگی، تصریح کرد: بیشترین تقاضا برای سرپرستی فرزند از سوی زوج‌های فاقد فرزند بوده و بعد از آن درخواست بانوان مجرد در این زمینه ثبت شده است.

بنابر اظهارات بریمانی، امسال ۳۱۷ نفر در استان با نام‌نویسی و ارائه درخواست، متقاضی سرپرستی فرزند شده اند که ۵۷ درصد متقاضیان خواستار کودک دختر، ۲۶ درصد خواستار کودک پسر و ۱۷ درصد انتخاب را به بهزیستی سپرده‌اند.

این مسؤول بیشترین سن مورد تقاضای فرزندخواندگی را با ۵۶ درصد بین صفر تا ۲ سال عنوان کرد و اظهار داشت: ۲۵ درصد متقاضیان نیز خواستار فرزندخواندگی کودکان بین سه تا چهار سال و ۱۱ درصد خواستار کودک ۵ تا ۶ سال هستند ضمن اینکه ۶ درصد متقاضیان خواستار فرزندخواندگی با نیازهای ویژه و نیازمند درمان بوده که این امر بیانگر عاطفه و نوعدوستی شهروندان مازندرانی است.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۲۸ کودک، سال ۱۴۰۰ تعداد ۵۳ کودک، ۱۴۰۱ تعداد ۵۶ کودک، سال ۱۴۰۲ تعداد ۷۰ کودک و در ۶ ماهه نخست امسال نیز ۲۵ فرزند توسط بهزیستی مازندران به خانواده‌های فرزند پذیر سپرده شدند.

بریمانی از اجرای طرح خانواده میزبان برای نگهداری موقت از کودکان و نوجوانان مراکز نگهداری تحت نظارت خبر داد و گفت: یکی راهبردهای بهزیستی خانواده محوری و برنامه ریزی برای حضور فرزندان در خانواده است و تلاش ما بر این است که فرزندان تحت حمایت وارد خانواده زیستی یا خویشاوند شوند و چنانچه شرایط مهیا نبود حضور کودک در خانواده میزبان در اولویت قرار دارد که در این طرح ۴ فرزند به خانواده متقاضی سپرده شدند.

مدیرکل بهزیستی استان با بیان اینکه فرزندان نیازمند درمان خارج از نوبت و در اولویت به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند، اظهار داشت: طی یک سال گذشته ۷ کودک نیازمند درمان به عنوان فرزندخوانده به خانواده‌ها واگذار شده اند و امیدواریم با مشارکت مردم نوع دوست استان شاهد حضور دیگر کودکان نیازمند درمان تحت سرپرستی بهزیستی در خانواده‌های فرزندپذیر باشیم.

کد خبر 6267000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha