۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۱:۲۷

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

۶۵۴۲ بیمار خاص مازندران دارای نشان هستند

۶۵۴۲ بیمار خاص مازندران دارای نشان هستند

ساری- مدیرکل بیمه سلامت مازندران از شناسایی شش هزار و ۵۴۲ بیمار خاص نشان دار و عضویت آن در بیمه سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین جلاهی صبح پنجشنبه در همایش بیمه سلامت با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: در استان مازندران در ۲۰ شهرستان اداره بیمه سلامت فعال است و دو شهرستان سوادکوه شمالی و سیمرغ نیازمند اداره هستیم.

وی تعداد همکاران فعال در بیمه سلامت را ۲۶۴ نفر اعلام کرد و گفت: ۵۴ پیشخوان طرف قرارداد در استان مازندران وجود دارد و دو هزار و ۸۱۲ مرکز تشخیص درمانی طرف قرارداد با بیمه سلامت در استان وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه و شاخص سهم پرداختی از جیب مردم اشاره کرد و گفت: امروز سهم پرداخت از جیب مردم ۵۰ تا ۵۵ درصد است و این میزان تا پایان برنامه هفتم باید به ۳۰ درصد کاهش یابد.

جلاهی پوشش کامل بیمه سلامت برای جمعیت کشور را از ۹۵ به ۱۰۰ از محورهای برنامه هفتم توسعه ذکر کرد و گفت: ۷۶ درصد بیمه شدگان سلامت در مازندران رایگان تحت پوشش این بیمه قرار دارند.

وی از شناسایی ۵۸ منطقه آسیب‌پذیر با جمعیت ۱۰۰ هزار نفری در استان خبر داد و گفت: بیمه پایه این افراد رایگان خواهد بود و بیمه سلامت برای بیمه معتادان نیز به صورت جدی ورود کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران طرح نسخه الکترونیک را با ارزش بیان کرد و گفت: مردم مازندران باید از این طرح استفاده کنند در حال حاضر نسخه نویسی الکترونیکی در کشور ۹۸ درصد و هر ماه به طور متوسط ۳۷۰ هزار نسخه الکترونیکی در مازندران نوشته می‌شود.

مدیر کل بیمه سلامت مازندران به طرح دارویار اشاره کرد و گفت: هزار و ۱۸۳۲ اقلام دارویی در قالب این طرح مشمول ارز هستند و سازمان تلاش می‌کند برای اقشار آسیب پذیر سطح و عمق خدمات را افزایش دهد و ۸۰ میلیارد تومان بودجه استان در بخش دارویی و درمان سرپایی هزینه شده است.

وی گفت: در مازندران شش هزار و ۵۴۲ بیمار خاص نشان دار تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند و در سال جاری هزار و ۹ پرونده با اعتبار ۹۴ هزار ۸۳ میلیون ریال بابت پرونده‌های خارج از ضوابط و پرداخت شده است.

کد خبر 6267168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha