۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۲:۱۱

بقایی:

سازمان ملل به یک نهاد غیرکارآمد تبدیل شده است

سازمان ملل به یک نهاد غیرکارآمد تبدیل شده است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: به یک نهاد غیرکارآمد تبدیل شده که ناتوان از اتخاذ هرگونه اقدام جمعی موثر برای توقف نسل کشی هولناک در غزه و تجاوزات رژیم اسرائیل علیه لبنان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل بقایی، سخنگوی وزارت امور خارجه در شبکه ایکس نوشت: سازمان ملل, امروز کجاست؟ امروز، روز سازمان ملل در سال ۲۰۲۴، مصادف است با سیصد و هشتاد و چهارمین روز از نسل کشی مستمر در غزه.

وی افزود: سازمان ملل که در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۵ برای نجات نسل‌های آینده از مصیبت جنگ و قساوت و ارتقای حاکمیت قانون و عدالت تأسیس شد، اکنون به یک نهاد غیرکارآمد تبدیل شده که ناتوان از اتخاذ هرگونه اقدام جمعی مؤثر برای توقف نسل کشی هولناک در غزه و تجاوزات رژیم اسرائیل علیه لبنان است. با کمال تأسف سازمان ملل به دلیل حمایت‌های بی‌قید و شرط آمریکا از موجودیت اشغالگر در حال از دست‌دادن فلسفه وجودی خود است و اسرائیل چنان جری شده است که ۲۳۰ کارمند سازمان ملل را ظرف کمتر از یک سال می‌کشد، دبیرکل را عنصر نامطلوب اعلام می‌کند, منشور ملل متحد را پاره می‌کند، به دستور دیوان لاهه برای توقف نسل کشی بی اعتنایی می‌کند، و روز به روز بر شدت و دامنه تجاوزاتش می‌افزاید. اما سازمان ملل فقط آمریکا نیست؛ دولت‌های مسئولیت‌شناس عضو سازمان ملل باید برای مهارکردن جنگ افروزی رژیم اسرائیل دست به اقدام بزنند.

کد خبر 6267224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha