۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۳۵

آیت الله حسینی بوشهری:

برد جنگ روانی و رسانه‌ای کمتر از جنگ نظامی نیست

برد جنگ روانی و رسانه‌ای کمتر از جنگ نظامی نیست

قم- رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اهمیت جنگ روانی و تلاش دشمن برای ناامیدی مردم نسبت به آینده گفت: برد جنگ روانی و رسانه‌ای کمتر از جنگ نظامی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری پیش از ظهر پنجشنبه در دیدار با رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تسلیت حوادثی که برای جبهه مقاومت و امت اسلامی رخ داده است، اظهار کرد: این حوادث زنجیروار و غیرقابل پیش بینی اگرچه باعث ناراحتی است و دشمن به تعبیر رهبر معظم انقلاب ضربه‌ای غیرقابل ترمیم در هفتم اکتبر خورده و دیوانه‌وار دست به هر کاری می‌زند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: امیدواریم به لطف الهی و به برکت خون شهیدان، نیروهای مقاومت، دشمن و حامیان آن‌ها را از رفتارهای غیرانسانی خود پشیمان کنند و مردم مظلوم غزه و لبنان به زودی به سرزمین خود بازگشته و از آوارگی نجات پیدا کنند.

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت سازمان پدافند، ابراز کرد: کار پدافندی می‌تواند بسیاری از خسارت‌های احتمالی که توسط دشمن طراحی می‌شود را دفع کرده و به نوعی از آسیب‎‌ها پیشگیری نماید. البته کار پدافندی نیازمند همراهی مردم است و تا این همراهی نباشد، کار پدافندی به صورت کامل انجام نخواهد شد.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بنای ما گسترش جنگ نیست ولی باید آماده هرگونه واکنشی باشیم، تصریح کرد: یکی از مواردی که در صورت حمله احتمالی دشمن، منجر به خسارت خواهد شد، تجمع و تمرکز ساختمان‌ها و مناطق مهم در یک نقطه به صورت متمرکز است که سزاوار است در این زمینه مدیریتی صورت پذیرد و ساختمان‌های حیاتی نیز ایمن سازی بشوند.

آیت الله حسینی بوشهری گفت: اطلاع رسانی دقیق در حوزه پدافندی و واکنش‌های احتمالی دشمن نیاز است، البته نه به صورتی که فضای کشور ملتهب شود، بلکه از باب آیه شریفه قرآن کریم «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا ٱستَطَعتُم من قُوَّه وَمِن رِّبَاطِ ٱلخَیلِ تُرهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ ٱللَّهِ وَعَدُوَّکُم» و اینکه جنگ بین حق و باطل همیشه وجود داشته است، با اینگونه تعبیر برای مردم تبیین شود.

وی با تأکید بر اهمیت جنگ روانی و تلاش دشمن برای ناامیدی مردم نسبت به آینده، عنوان کرد: دشمن اگرچه تلاش می‌کند این جنگ روانی و ترس را به مردم منتقل کند، اما این همدلی و اتحاد میان مردم با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با اتکا به امکانات نظامی برهم نخورده است.

وی افزود: شما نیز باید جنگ روانی فعالانه علیه دشمن داشته باشید چرا که امکانات ما نسبت به اوایل انقلاب و جنگ ۸ ساله دفاع مقدس پیشرفت زیادی کرده است و باید بدانیم که برد جنگ روانی کمتر از جنگ نظامی نیست.

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دیپلماسی عنوان کرد: ما دیپلماسی منهای میدان و میدان منهای دیپلماسی را قبول نداریم، بلکه اینها باید در کنار یکدیگر ایفای نقش کنند. یعنی هم اسلحه به دست داشته باشیم و هم در فضای دیپلماسی مخصوصاً برای برخی از کشورها که به رژیم اسرائیل کمک می‌کنند، به تبیین در این زمینه بپردازیم.

یئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به آیه شریفه قرآن کریم «إِنَّ اللَّهَ یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا» خاطرنشان کرد: با وجود تمام تجهیزات نظامی اما نکته‌ای که نباید نسبت به آن غفلت کنیم، توجه به الطاف و یاری خدا و توسل به اهل بیت -علیهم السلام- است. یعنی آنچه ما را در مقابل دشمن تقویت می‌کند، این امکانات ظاهری نیست بلکه در حقیقت یاد خدا و توسلات به ائمه معصومین علیهم السلام است.

کد خبر 6267302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha