۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۰۳

گفتگوی مهر؛

آستارا آماده اجرای طرح عمومی سرشماری کشاورزی است

آستارا آماده اجرای طرح عمومی سرشماری کشاورزی است

آستارا- فرماندار آستارا گفت: شهرستان آستارا آمادگی کامل برای اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی را دارد.

محمد رضا شهاب زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی گام مؤثری در جهت سامان دادن و رونق بخشیدن به کشاورزی و توسعه اقتصادی است و همه باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های استان و شهرستان، حداکثر بهره ممکن را برای توسعه پایدار بکار ببریم.

وی با بیان اینکه نتایج سرشماری در اداره امور کشور بسیار تأثیرگذار است، گفت: جلب‌اعتماد عمومی مردم و همکاری آن‌ها با مأموران سرشماری کشاورزی می‌تواند در نتایج آمارگیری و دقت و صحت آن بسیار مؤثر باشد.

فرماندار آستارا با بیان اینکه دسترسی دقیق به اطلاعات بخش کشاورزی در زمینه برنامه ریزی منسجم را در این بخش فراهم می‌کند، افزود: برای توسعه و رونق بخش کشاورزی و جلوگیری از هزینه‌های غیر ضروری و رفع نیازهای کشاورزان، دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق ضروری است.»

وی افزود: تمهیدات و پیش بینی‌های لازم برای اجرای دقیق این طرح در شهرستان مرزی آستارا اندیشیده شده است و شهرستان آمادگی کامل برای اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی را دارد.

شهاب زاده با بیان اینکه سرشماری کشاورزی از ۱۲ آبان امسال در شهرستان آستارا اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح که به مدت ۴۰ روز، به صورت همزمان در سراسر کشور اجرا می‌شود ۷ نفر آمارگیر به همراه ۲ کارشناس فنی در اجرای این طرح با ستاد سرشماری کشاورزی شهرستان همکاری دارند.

وی بر همکاری و مساعدت مسئولین دستگاه‌های اجرایی شهرستان، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران با مأموران سرشماری تاکید کرد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۳۴۴ کیلومتر مربع وسعت دارای ۲ بخش مرکزی و لوندویل، ۴ دهستان و ۸۱ روستا ۴۲۹۵۸ هکتار سطح زیر کشت دارد.

کد خبر 6267327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha