۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۲۴

با انعقاد تفاهم نامه دوجانبه ؛

دادستانی و میراث فرهنگی کرمان برای حفاظت ابنیه تاریخی تفاهم کردند

دادستانی و میراث فرهنگی کرمان برای حفاظت ابنیه تاریخی تفاهم کردند

کرمان_دادستان کرمان گفت:با انعقاد تفاهم نامه دوجانبه دادستانی و میراث فرهنگی کرمان قضات تمام تلاش خود را برای حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی مرتبط با حوزه‌های کاری خود به کار گیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشی، ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید تعدادی از آثار تاریخی شهر کرمان به خبرنگاران گفت: با انعقاد تفاهم نامه دوجانبه دادستانی کرمان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، قضات تمام تلاش خود را برای حفاظت از آثار و ابنیه تاریخی مرتبط با حوزه‌های کاری خود به کار گیرند.

وی افزود: با توجه به اینکه حفاظت از آثار تاریخی جزو مهمترین وظایف سازمان میراث فرهنگی است و در بحث تعرض به آثار تاریخی نقش دستگاه قضائی در صدور آرا و حمایت از این سازمان بسیار می‌تواند تأثیر گذار باشد، از جمعی از قضات دادسرای مرکز استان کرمان دعوت شد تا در برنامه‌ای یک روزه ضمن بازدید از اماکن تاریخی، به مسائلی همچون وضعیت میراث گران‌بهای تاریخی از نظر حقوقی و نیز مشکلات استان در خصوص حفاظت و تقویت جایگاه این آثار پرداخته شد و مبانی تدوین تفاهم نامه دوجانبه دادستانی کرمان و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فراهم شد.

وی، حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در استان کرمان را دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی دانست و گفت: باید تمام سعی ما بر این باشد که فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث جهش تولید و رونق اقتصادی با گره‌گشایی از موانع و مشکلات این حوزه و جذب توریست و گردشگر عملیاتی گردد و و این مهم جز با اتحاد میراث فرهنگی، دستگاه قضائی و دستگاه اجرایی استان ممکن نخواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ اصالت بناهای تاریخی و تمدنی افزود: حمایت و تسهیل در پیشبرد امور حقوقی و قضائی مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و گردشگری ضروری است بر همین اساس در حاشیه این بازدید تفاهم نامه‌ای جهت حمایت از میراث ماندگاری منعقد گردید.

دادستان کرمان افزود: در مسیری که بازدید می‌کردیم با مکان‌های تاریخی مواجه شدیم که متعلق به بخش خصوصی و بین وراث است که تصمیم بر این شد با برگزاری جلساتی رضایت وراث را اخذ و به میراث منتقل شوند تا بتوانیم همانند مجموعه کاروانیکا شاهد اتفاقات خوبی در حوزه احیا، مرمت و حفظ آثار تاریخی باشیم.

کد خبر 6267386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha