نتانیاهو: بازگشت شهرک‌سازی در غزه با «ترامپ» امکان‌پذیر است

نتانیاهو: بازگشت شهرک‌سازی در غزه با  «ترامپ» امکان‌پذیر است

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای بازگشت شهرک‌سازی در غزه پس از بازگشت دونالد ترامپ به قدرت زمینه‌سازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های صهیونیستی درباره افزایش صحبت‌ها در مورد بازگشت شهرک‌سازی در نوار غزه یا حداقل بخش‌هایی از آن گزارش داده‌اند.

آنها اشاره کرده‌اند که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، با این موضوع به‌طور کامل مخالف نیست، بلکه تنها در شرایط فعلی و تحت مدیریت دولت کنونی آمریکا آن را رد می‌کند.

شبکه ۱۳ صهیونیستی نیز در گزارشی به پروژه‌های ایتمار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی افراطی رژیم صهیونیستی، برای بازگرداندن شهرک‌نشینی در شمال غزه پرداخته است.

این شبکه اظهار کرده است که مخالفت نتانیاهو با این پروژه به معنای عدم انجام آن نیست یا اینکه او مخالف آن نیست.

موریا ولبیرگ، خبرنگار مسائل سیاسی این شبکه، اعلام کرد که این پروژه به احتمال زیاد در صورت بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید اجرا خواهد شد، زیرا این موضوع تأثیرات زیادی بر مواضع نتانیاهو از جمله در خصوص شهرک‌سازی در غزه خواهد داشت.

ولبیرگ همچنین افزود که نتانیاهو به این دلیل گفته است که این ایده در حال حاضر غیرواقعی است، چون با دولت فعلی آمریکا همخوانی ندارد و از نظر شخصی او این ایده را رد نکرده است. او تنها اعلام کرده که «در حال حاضر واقع‌بینانه نیست.»
در این راستا، عمیت سیگال، خبرنگار شبکه ۱۲ صهیونیستی، اظهار داشت که بازگشت شهرک‌سازی به غزه به بازگشت ترامپ به قدرت وابسته است و آنچه اکنون در شمال غزه رخ می‌دهد، اجرای واقعی طرح ژنرال‌های صهیونیستی برای تخلیه غزه به صورت تدریجی «از طریق کشتار مبارزان فلسطینی و گرسنگی دادن به خانواده‌های آنان» است.

ایلان سیگاف، افسر سابق شاباک، اظهار کرد که با غیاب یحیی سنوار، رهبر حماس، تغییر خاصی در روند مذاکرات کوتاه‌مدت ایجاد نخواهد شد و تنها راه‌حل موجود در حال حاضر، دعوت از رهبران حماس برای مذاکره در قاهره با تضمین‌های آمریکا برای عدم هدف قرار دادن آنان است.
در خصوص لبنان، یوسی میلمن، کارشناس مسائل اطلاعاتی نظامی، به شبکه ۱۳ صهیونیستی گفت که هیچ‌یک از طرفین برنامه نماینده آمریکایی آموس هوکشتاین را نخواهند پذیرفت. وی همچنین افزود که برخلاف ادعای فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی، جنگ در لبنان طی چند هفته به پایان نخواهد رسید.
میلمن اشاره کرد که آنچه اکنون در لبنان رخ می‌دهد، مشابه حوادث غزه در سال گذشته است، با این تفاوت که جنگ همچنان ادامه دارد و شانس دستیابی به یک توافق سیاسی در لبنان بسیار ضعیف به نظر می‌رسد.

پس از خروج رژیم صهیونیستی از نوار غزه در سال ۲۰۰۵، موضوع بازگشت شهرک‌سازی در این منطقه بارها مطرح شده است.

با این حال، مخالفت‌های داخلی و بین‌المللی، به‌ویژه از سوی دولت آمریکا، مانع از اجرای آن شده است. با توجه به تنش‌های اخیر و سیاست‌های تهاجمی نتانیاهو، این مسئله مجدداً مورد بحث قرار گرفته است.

کد خبر 6267395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha