۳ آبان ۱۴۰۳، ۱۶:۰۴

در حوزه هنری لرستان؛

پخش فیلم «قصه‌های نانوشته»؛ روایتی از یک یهودی که شیعه شد!

پخش فیلم «قصه‌های نانوشته»؛ روایتی از یک یهودی که شیعه شد!

خرم‌آباد- نشست پژوهشی «ریشه‌های فرهنگ و هنر مقاومت» به همراه پخش فیلم «قصه‌های نانوشته» در سالن جلسات حوزه هنری انقلاب اسلامی لرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «نشست پژوهشی ریشه‌های فرهنگ و هنر مقاومت» امروز در سالن جلسات حوزه هنری انقلاب اسلامی لرستان برگزار شد.

در این نشست سید محمد سیف زاده مؤلف و فیلمساز، حجت الاسلام والمسلمین دکتر عابدین درویش پور محقق، پژوهشگر و استاد دانشگاه لرستان و دکتر محمد حسین جواهری (فرزند حاج فرج الله جواهری) و جمعی از فیلمسازان و هنرمندان و پژوهشگران حضور داشتند.

یهودی که از خانواده اش خواست از رژیم صهیونیستی حمایت نکنند

در ابتدای نشست فیلم قصه‌های نانوشته که روایت زندگی (فرج الله جواهری) یهودی شیعه شده شهر خرم آباد است پخش شد و نسبت به نحوه ساخت آن و سرگذشت یهودیان و کنش آنها با ظهور انقلاب اسلامی پرداختند.

سپس سید محمد سیف زاده با اشاره به مراحل ساخت فیلم گفت: فیلم قصه‌های نانوشته روایت زندگی یکی از یهودیان شهر خرم آباد است که به دین اسلام گرویده و اموال خود را با نظر علما وقف انقلاب اسلامی و مردم شهر خرم آباد می‌کند.

وی اضافه کرد: او بعدها نامه‌هایی برای خانواده و اقوام خود می‌نویسد و از آنها می‌خواهد از رژیم غاصب صهیونیستی حمایت نکنند.

اسلامی که حاصل تلاش، تحقیق و مجاهدت بود

وی در ادامه افزود: ساخت این فیلم را دکتر حمید عیدی استاد حوزه علمیه و دانشگاه و از علما و مفاخر لرستان به بنده دادند و خطاب به بنده گفتند: چرا از ما فیلم می‌سازید بروید فیلم زندگی آقای حاج فرج اله جواهری را بسازید. ما که پدر و مادرمان مسلمان بوده‌اند کار زیادی نکرده‌ایم که مسلمانیم. ایشان نه از پدر و نه از مادر مسلمان نبوده‌اند، اسلام ایشان حاصل تلاش، تحقیق و مجاهدت خودشان بوده و می‌تواند برای ما عبرت آموز باشد.

وی تصریح کرد: این رویداد نقطه آغازی شد برای ساختن فیلم «قصه‌های نانوشته» که بعدها بر اساس همین فیلم کتاب «نانوشته‌های لرستان» تألیف شد.

حجت الاسلام عابدین درویش پور، مؤلف پژوهشگر و عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان نیز در این نشست گفت: فرهنگ و هنر مقاومت ریشه در اخلاق اسلامی و روحیه عدالت طلبی در فرهنگ شیعی دارد.

وی تصریح کرد: در استان لرستان روحانیون مردمی مانند مرحوم شهید مدنی بر اساس همین فرهنگ، جوانانی را پرورش دادند که بعدها از جمله‌ی معروف‌ترین شخصیت‌ها و فرماندهان دفاع مقدس به شمار آمدند.

کد خبر 6267413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha