۳ آبان ۱۴۰۳، ۲۳:۰۷

رضایی تشریح کرد؛

جزئیات سفر نظارتی اعضای کمیسون امنیت ملی به جزایر سه‌گانه

جزئیات سفر نظارتی اعضای کمیسون امنیت ملی به جزایر سه‌گانه

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اعضای کمیسیون از جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بازدید کردند و آخرین وضعیت جزایر و خلیج فارس را مورد رصد و بررسی قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابراهیم رضایی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دومین روز از سفر نظارتی اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به استان هرمزگان، گفت: اعضای کمیسیون از جزایر سه گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک بازدید کردند.

وی توضیح داد: اعضای کمیسیون با استقبال سردار تنگسیری وارد فرمانده نیروی دریایی سپاه وارد جزیره بوموسی شدند و پس از زیارت مرقد مطهر شهدای گمنام، در جلسه مشترک با فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان در مرکز فرماندهی و کنترل قرارگاه تاکتیکی (راهکنشی) امام سجاد (ع) در جزیره بوموسی شرکت کردند.

سد دفاعی کامل در مقابل دشمن تشکیل دادیم

وی افزود: سردار تنگسیری در جلسه با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی وضعیت حوزه نیروی دریایی ما به ویژه در خلیج فارس تشریح کردند و یک تصویر روشن از وضعیت کنونی منطقه به ویژه در حوزه دریا ارائه کردند؛ تاکید ایشان این بود که ما یک سد دفاعی کامل را در مقابل دشمن تشکیل دادیم و به هرگونه تجاوز دشمن پاسخ قاطع خواهیم داد و توان پاسخ به هرگونه حمله دشمن را داریم.

رضایی اضافه کرد: بعد از این جلسه در جزیره بوموسی، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به همراه فرمانده نیروی دریایی سپاه یک بازدید هوایی از جزیره تنب کوچک داشتند و بعد وارد جزیره تنب بزرگ شدند و در قرارگاه تاکتیکی حضرت قمر بنی هاشم (ع) آخرین وضعیت جزیره و خلیج فارس را مورد رصد و بررسی قرار دادند و فرماندهان این حوزه آخرین وضعیت را برای اعضای کمیسیون تشریح کردند.

در دفاع از منافع کشورمان با کسی شوخی نداریم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین در واکنش به تکرار ادعاهای مقامات اماراتی درباره جزایر سه گانه ایرانی گفت: خلیج فارس خانه ماست و جزایر سه گانه بو موسی تب بزرگ و تنب کوچک جزایر ایرانی بوده و هستند و برای همیشه ایرانی خواهند ماند. طبق اسناد متقن و اسناد تاریخی و حقوقی این سه جزیره متعلق به جمهوری اسلامی ایران بوده و هستند و همه مراجع بین‌المللی هم از جمله سازمان ملل این مطلب را تأیید کردند به علاوه اینکه نقشه‌های قدیمی که بعضاً در کشورهای عربی هم است، خلیج فارس نامگذاری شد است.

وی تاکید کرد: ما در دفاع از منافع کشورمان با کسی شوخی نداریم و تسلیم نمی‌شویم و تاکید هم می‌کنیم که با قلدری نمی‌شود و نمی‌توانند چیزی را بر ملت ایران تحمیل بکنند البته حاضر به مذاکره بر سر جزایر ایرانی هستیم اما نه در مورد سه جزیره بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک از جمله جزایر آریانا و زرکوه آماده مذاکره و بازگرداندن آنها به این جزایر ایرانی به کشورمان هستیم.

سران امارات به جای تبدیل شدن به بازیچه آمریکایی‌ها و غرب، عقلانی فکر کنند

رضایی افزود: به سران امارات توصیه می‌کنیم که دیگر پول‌هایشان را الکی خرج نکنند و به جای تبدیل شدن به بازیچه آمریکایی‌ها و غرب، منطقی و عقلانی فکر و عمل کنند؛ آمادگی نیروهای مسلح یعنی نیروی دریایی ارتش و سپاه در خلیج فارس بالاست و آماده پاسخ به هرگونه تجاوز از هر مبدایی هستند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته ویژه‌ای در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل خواهد شد تا به صورت مشخص مسائل جزایر سه گانه بررسی و پیگیری شود و تلاش خواهد شد تا با فعال کردن این کمیته به سمت مردمی کردن این جزایر و حضور مردم در این جزایر و حل مسائل آنها اقدام کنیم.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون از نمایشگاه توانمندی‌های نیروی دریایی سپاه در بندرعباس و در منطقه یکم دریایی گفت: در نمایشگاه راهیان پیشرفت آخرین دستاوردها و سلاح‌ها و تجهیزات ساخت نیروی دریایی سپاه از جمله انواع شناورها پهپادها، موشک‌ها و سامانه‌های پدافندی و جنگ الکترونیک به نمایش گذاشته شده است.

وی با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون امنیت ملی از ناو کشتی رزمی شهید سلیمانی گفت: اعضای کمیسیون از تلاش‌های نیروی دریایی سپاه پاسداران و کارکنان آن به ویژه سردار تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه تشکر کردند بابت کارهای بزرگی که در حوزه تجهیزات و ساخت تجهیزات ساخت ناو و ساخت انواع سلاح‌ها و شناورها و دفاع از مرزهای دریایی کشور و رشادت‌ها و زحمات ایثارگری‌های نیروی دریایی انجام می‌دهند و بر حمایت کامل و قاطع از نیروی دریایی سپاه تاکید داشتند.

کد خبر 6267637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۳
      0 0
      جزیره ابوموسی بوموسی نیست این که یک مکانی نامی غیر فارسی داشته باشد دلیل بر غیر ایرانی بودن آن نیست مانند شهر مشهد نامی کاملا عربی است ولی هیچ کسی نمی تواند ایرانی بودن این شهر را زیر سؤال قرار دهد مرز ایران است که مشخص کننده حدود کشور و هیچ کسی نیاید جرأت نگاه چپ به سرزمین ما داشته باشد به هر اسمی