۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲

امام جمعه موقت برازجان:

نوجوانانی از جنس شهید فهمیده در غزه و لبنان دیده می‌شود

نوجوانانی از جنس شهید فهمیده در غزه و لبنان دیده می‌شود

بوشهر- امام جمعه موقت برازجان گفت: امروز در غزه و لبنان ما نوجوانانی از جنس شهید فهمیده و با تفکر او را می‌بینیم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا کشاورز بارگاهی در خطبه‌های نماز جمعه برازجان اظهار کرد: امام علی علیه السلام خطاب به امام حسن فرمود: دل نوجوان همچون زمین خالی است که هر چه در آن افکنده شود می‌پذیرد؛ از این رو، من پیش از آنکه دلت سخت و فکرت مشغول شود به تأدیب و تربیت تو پرداختم.

وی با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام خمینی رضوان الله تعالی علیه به پذیرش قانون حق کاپیتولاسیون اضافه کرد: لایحه کاپیتولاسیون یعنی مصونیت مستشاران آمریکایی از پیگرد قضائی در ایران به تصویب رسید.

امام جمعه موقت برازجان بیان کرد: امام در چهارم آبان ۱۳۴۳ در منزل خود در قم بر علیه پذیرش قانون ظالمانه کاپیتولاسیون که از طرف دولت و مجلس ایران سخنرانی کرد و فرمودند ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست تر کردند و مثال زدند.

وی ادامه داد: بر این اساس اگر یک آمریکایی یکی از مراجع تقلید یا شاه ایران را ترور کند یا زیر بگیرد دولت و قوه قضائیه ایران حق بازخواست و محاکمه او را ندارد. اگر کسی یک سگ آمریکایی را با اتومبیل زیر بگیرد او را بازخواست می‌کنند حتی اگر شاه ایران یک سگ آمریکایی را زیر بگیرد.

کشاورز بارگاهی تصریح کرد: امام در پیام و بیانیه ای در همان روز نوشتند که دنیا بداند که هر گرفتاری که ملت ایران و ملل مسلمین دارند از اجانب است‌، از آمریکا است‌. ملل اسلام از اجانب عموماً و از آمریکا خصوصاً متنفر است‌.

وی افزود: امام در این بیانیه از کاپیتولاسیون به عنوان «سند بردگی ملت ایران‌» یاد کردند به دنبال اعتراض امام و قیام مردم امام را تبعید کردند. امروز هم هر بردگی و هر گرفتاری که مسلمانان و جهانیان دارند از آمریکاست. با چشم خود می‌بینیم که آمریکا چگونه مجوز به این سگ هار می‌دهد تا خانها را ویران و زنان و مردمان و کودکان بی گناه را به شهادت برساند

امام جمعه موقت برازجان با اشاره به سالروز شهادت شهید محمد حسین فهمیده قهرمان نوجوان جبهه حق در برابر باطل و روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی خاطرنشان کرد: شهید فهمیده نوجوانی ایرانی، مسلمان، دیندار و دین باور و انقلابی بود که با ایثار و شهادت خود اسوه‌ای برای جوانان انقلاب اسلامی شد و امام آن را رهبر نامید.

وی افزود: شهید فهمیده که امام او را رهبر خود نامیدند همانند قاسم بن الحسن الگویی دلپذیر برای جوانان جامعه اسلامی و انسانی در مقابل ظالمین و ستمگران است و امروز در غزه و لبنان ما نوجوانانی از جنس شهید فهمیده و با تفکر او را می‌بینیم.

کشاورز بارگاهی گفت: با توجه به ظریف بودن دوران نوجوانی به معلمان عزیز و خانواده‌های گرامی توصیه می‌کنم که به نوجوانان توجه ویژه کنند و آنها را به زیور علم و ادب و ایمان و اخلاق بیارایند زیرا اگر جوانان ما به علم و ادب و ایمان اخلاق آراسته شوند چرخ نیلوفری را پایین می‌آورند و جامعه اسلامی بی نیاز از بیگانگان می‌شود و جامعه آرامش می‌یابد و انقلاب به مقصد می‌رسد.

وی با تسلیت شهادت مجاهد بزرگ، عالم متقی و مخلص، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین، رئیس شورای اجرایی حزب الله قهرمان اظهار کرد: این سید مجاهد مانند شهید سید حسن نصرالله، سابقه‌ای درخشان در میدان جهاد و ایثار دارد و به کارنامه او مزین به زینت شهادت شد.

کشاورز بارگاهی اافزود: شهامت و فداکاری او و دیگر فرماندهان و مجاهدان محور نصرالله بود که خطر غصب و اشغال جنوب لیطانی و صور و دیگر شهرهای آن ناحیه و انضمام آن به فلسطین مغضوب و اشغال شده را از سر لبنان رفع کرد و جان و مال و آبروی ارزشمند حزب‌الله را در راه حفظ تمامیت ارضی آن کشور به میدان آورد و رژیم صهیونی متجاوز و جنایتکار را ناکام گذاشت.

وی تاکید کرد: دوستانی که توان مالی دارند محبت کنند کمک به مردم غزه و لبنان را که در این روزها در سخت‌ترین شرایط به سر می‌برند فراموش نکنند.

کد خبر 6267887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha