۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۵:۲۰

امام جمعه موقت بیرجند:

دولت و مجلس برای مهار قیمت‌ها چاره‌ای اندیشی کنند

دولت و مجلس برای مهار قیمت‌ها چاره‌ای اندیشی کنند

بیرجند- امام جمعه موقت بیرجند از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست تا برای مهار قیمت‌ها چاره ای بیندیشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد مختاری ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند اظهار کرد: مدتی است شاهد گرانی‌های تصاعدی و افسارگسیخته ارز، طلا و سکه و اوضاع به هم ریخته بورس هستیم.

وی تصریح کرد: افزایش این قیمت‌ها در قیمت سایر کالاها و روان مردم نیز تأثیر گذاشته و تورم روانی ایجاد می‌شود.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: در این بین متأسفانه طبقات متوسط و ضعیف جامعه تحت فشار قرار می‌گیرند و این برای مردم قابل تحمل نیست.

مختاری با بیان اینکه این گرانی‌ها ریشه و عللی دارد که فعلاً نمی‌خواهم به آن بپردازم، تاکید کرد: اگر توجهی به افزایش زیاد قیمت‌ها نشود و احساس کنیم مردم بیش از پیش تحت فشار هستند چاره‌ای جز بیان این ریشه‌ها نداریم.

وی از دولت و مجلس شورای اسلامی خواست برای مهار قیمت‌ها چاره‌ای بیندیشند و در مقابل ضعف مدیریت‌ها کوتاه نیایند در غیر این صورت به طور یقین مشمول خشم خدا خواهند شد.

باید تا آخر با ولایت رهسپار باشم

امام جمعه موقت بیرجند در بخش دیگری از سخنانش گفت: جبهه مقاومت و راه حق و حقیقت پیروز و جبهه استکبار و رژیم صهیونیستی نابود است.

مختاری با بیان اینکه باید تا آخر با ولایت رهسپار باشم و تا شهادت و پای جان و مکتب حق بمانیم، افزود: هرگز نباید در برابر مستکبران سر تسلیم و تعظیم فرود بیاوریم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به شهادت حسین فهمیده و روز نوجوان بیان کرد: او نوجوانی ۱۳ ساله بود که در دوران دفاع مقدس با شجاعت تمام، ایثار را در حق وطن تمام کرد و با خوابیدن زیر تانک عراقی‌ها، جان شیرینش را در راه حفظ این مرز و بوم فدا کرد که باید از این فرد ارزشمند الگو بگیریم و رهرو راهش باشیم.

مختاری با اشاره به شهادت فرماندهان جبهه مقاومت، تأکید کرد: جریان مقاومت با خون شهدا زنده‌تر خواهد شد و این یک شعار نیست بلکه خداوند در قرآن در سوره رعد در خصوص جنگ حق و باطل سخن گفته است.

وی گفت: امروز دولت امام حسین (ع) بعد از ۱۴۰۰ سال با راهپیمایی و پیاده‌روی چند میلیونی اربعین همچنان در جهان پابرجاست و مثل خورشید می‌درخشد اما فرعون‌ها، یزیدها، رضاخان‌ها و صدام‌ها با روسیاهی نابود شدند و چیزی جز لعن و نفرت از آنها باقی نمانده است.

جهاد تبیین فریضه‌ای قطعی و فوری است

امام جمعه موقت بیرجند جهاد تبیین را براساس فرمایشات مقام معظم رهبری فریضه‌ای قطعی و فوری دانست و گفت: امروز همه وظیفه دارند جهاد تبیین را در دستور کار خود قرار دهند که نماز جمعه مهمترین قرارگاه جهاد تبیین است.

مختاری افزود: امروز ضروری‌ترین بحث فرهنگ مقاومت و استکبارستیزی است که باید همه مردم به صورت عمیق، شفاف و همه‌جانبه با این فرهنگ آشنا شوند.

وی خاطرنشان کرد: ما باور داریم تا خورشید ولایت ظهور نکند جهان از عدالت و صلح روشن نخواهد شد لذا باید همه تلاش ما باید برای زمینه‌سازی در جهت ظهور خورشید مهدویت باشد و امروز در این آزمون بزرگ می‌توانیم ثابت کنیم که آماده و منتظر ظهور هستیم.

کد خبر 6267913

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha