۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲

امام جمعه سیراف:

صندوق توسعه امور جوانان و ورزش در جنوب استان بوشهر تشکیل شود

صندوق توسعه امور جوانان و ورزش در جنوب استان بوشهر تشکیل شود

بوشهر- امام جمعه سیراف گفت: صندوق توسعه امور جوانان و ورزش در جنوب استان بوشهر تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه سیراف اظهار کرد: دولت چهاردهم، گفتمان خود را «وفاق ملی» دانسته و اعلام کرده که مشی مدیریتی کشور مبتنی بر وفاق ملی خواهد بود. با استفاده از ادبیات حدیثی، وفاق معنایی در برابر نفاق دارد. در بیاناتی از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، افراط و تفریط در وفاق، از خصوصیات منافق معرفی شده است.

وی اضافه کرد: وفاق بر موضوع حل مشکلات معیشتی مردم و معضلات اقتصادی کشور، شفافیت، کارآمدی، سلامت و عاری بودن از فساد در همه سطوح اداری و اجرایی کشور و حفظ امنیت و ثبات کشور و وفاق بر مقابله با دشمن مبتنی بر منطق مقاومت ضروری است.

امام جمعه سیراف بیان کرد: درباره چرایی تکرار مکرر این ادعای واهی باید گفت که راهبرد اروپایی‌ها و شرکایشان این است که یک ایران قدرتمند نباید در این منطقه وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: این راهبرد به عصر تشکیل انقلاب اسلامی هم بر نمی‌گردد؛ بلکه از زمان صفویه، وقتی که پای انگلیسی‌ها به ایران باز شد گام به گام دنبال می‌شود.

عاشوری بیان کرد: آب‌های میان این سه جزیره از نظر عمق مناسب برای عبور کشتی‌ها تنها راهی است که ترانزیت نفت و کالا از آن صورت می‌پذیرد. از نظر نظامی نیز هر کشوری که بر این سه جزیره مسلط باشد، حاکم تنگه هرمز است و می‌تواند نسبت به آبراه‌های آن اعمال نظر و قدرت کند.

وی ادامه داد: برای همین هیچ دولتی بعد از صفویه نمی‌بینیم که بخواهد از حاکمیت ایران بر این جزایر چشم‌پوشی کند. هر چند بار پای این ادعا به شورای امنیت سازمان ملل باز شد که بخاطر واهی‌بودن استدلال دولت امارات، این پرونده مختومه اعلام شده است.

عاشوری گفت: ایران هم در اقدامی صحیح به هر بیانیه یا قطعنامه‌ای پاسخ متناسب می‌دهد. کشورهایی که بیانیه‌های شورای همکاری را امضا می‌کنند اعم از اتحادیه اروپا، روسیه، چین، ژاپن یا هر کشوری باید بدانند که پیوستن آن‌ها به این بیانیه‌ها حداقل یک اقدام غیردوستانه دیپلماتیک تلقی می‌شود.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در جایگاه رأس مقاومت در کل جهان، از نقاط مختلف و به اشکال مختلف مورد تهاجم قرار گرفته اما مقتدرانه هم از خود و هم از بی‌کران مقاومت از آسیا تا اروپا و آمریکا دفاع می‌نماید و بر اساس تدبیر جامعی، آنان را به فضای مقاومت پیشرو و فعال (تهاجمی) رهنمون گردیده است.

امام جمعه سیراف خاطرنشان کرد: حرف از جهاد که می‌شود، بسیاری ذهنشان به حضور فیزیکی در جبهه‌ها می‌رود، اقدامی که این روزها برای ما امکان‌پذیر نیست که اگر بود، بی‌درنگ در جبهه‌ها حضور پیدا می‌کردیم، اما مقدم‌تر از جهاد در میدان جنگ، جهاد با نفس و جهاد با مال است.

وی ادامه داد: کسانی که ایمان آورده و هجرت کرده و در راه خدا با مال و جانشان به جهاد پرداخته‌اند نزد خدا مقامی هر چه والاتر دارند و اینان همان رستگاران هستند.

عاشوری با تاکید بر للزوم ایجاد «صندوق توسعه امور جوانان و ورزش» گفت: مسئولان، نماینده مردم در مجلس و مدیریت منطقه ویژه شورای راهبردی و بسیاری از مدیران صنعت مستقر دغدغه‌های حمایتی پیرامونی را در مناسبت‌های مختلف ابراز داشته اند که ما این اعلام وضعیت را غنیمت و ارزشمند می‌دانیم.

امام جمعه سیراف ادامه داد: واقع امر این است که وقتی با جوانان ورزشکار روبرو می‌شویم که به دنبال حداقل امکانات برای تداوم ورزش‌های قهرمانی و تجهیزات اولیه ایجاد زندگی روبرو می‌شویم یا دانشجوی نخبه ای که در هزینه تحصیلی با تنگدستی روبروست پاسخ قابل ذکر نداریم و سراسر شرمنده ایم.

وی بیان کرد: بر ماست که کمک و مساعدت و همچنین بخشی از سرریز منافع حاصله از کارکرد صنعت در منطقه به یک صندوق حمایتی متمرکز شود، با نظارت صنعت و معتمدین محلی که بر اساس شیوه نامه‌ای هدفمند، ساز و کار هوشمندانه حمایتی را تعریف شده در قبال جامعه جوان منطقه به کار گیرد.

عااشوری اظهار کرد: بسیار دیده شده که یک باشگاه و یا دسته‌ای از تیم‌های قهرمانی به خاطر کمبود مالی از ادامه مسیر منصرف شده یا کنار گذاشته شده اند و امیدوارم برای این پیشنهاد و کار ماندگار عزیزان دلسوز آستین همت بالا بزنند.

کد خبر 6267958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha