۴ آبان ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶

استاد حوزه علمیه قم:

کمرنگ شدن مباحث اعتقادی آثار منفی برای جامعه دارد

کمرنگ شدن مباحث اعتقادی آثار منفی برای جامعه دارد

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: منابر و بیان مباحث اعتقادی در جامعه و بین مردم کم شده است و این امر آثار منفی به طبع آثار منفی به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی قمی بعد از ظهر جمعه در محفل هفتگی بیت آیت الله نوری همدانی اظهار کرد: خطبه ۶۴ نهج‌البلاغه شامل مباحث لطیفی از علم خداوند است و ۲۰ صفت از صفات پروردگار در این خطبه آمده است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: نهج البلاغه ده‌ها خطبه توحیدی دارد و امام علی علیه السلام این خطبه مذکور را پیش از آغاز جنگ با شامیان خواندند و این خطبه به این جهت بود که ایمان اهل جهاد و عامه مردم تقویت شود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین اصل برای تشویق مردم بالا بردن ایمان است، ابراز کرد: اگر بخواهیم مردم به میدان عمل بیایند و ایثار جان، مال و عمل به وظایف دینی داشته باشند، بایستی ایمان آنها تقویت شود.

حجت الاسلام حسینی قمی عنوان کرد: امروز خیلی‌ها به ما می‌گویند که چرا بیان مباحث اعتقادی و موعظه کم شده است ضمن اینکه این امر در جامعه مشهود است و این مساله به طبع آثار منفی به همراه دارد.

استاد حوزه علمیه قم اذعان کرد: طرح مباحث اعتقادی دقت لازم را برای مخاطب خاص و عام می‌خواهد و گاهی اوقات در بیان و پاسخ به شبهات قاصر هستیم و قادر به پاسخگویی آن نیستیم.

وی تصریح کرد: منابر و بیان مباحث اعتقادی در جامعه و بین مردم کم شده است، بنابراین بیان موعظه و احادیث و روایات بیش از پیش ضرورت دارد و این امر چه بسا بسیاری از مشکلات را مرتفع می‌کند و گاهاً جهت دهی دارد.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه تحدی به دو قسم از کلام خالق و از کلام مخلوق تقسیم می‌شود، خاطرنشان کرد: به گفته بزرگان دینی هیچیک از جن و انس قادر به بیان صفات عظیم الهی به جز امیرالمومنین و اهل بیت علیهم السلام نیستند و این یک نوع تحدی است.

کد خبر 6268148

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha