۴ آبان ۱۴۰۳، ۲۱:۳۲

رئیس پلیس راهور کرمانشاه خبر داد؛

اعمال قانون ۱۰هزار خودرو به دلیل تخلفات نمایشی و صوتی در کرمانشاه

اعمال قانون ۱۰هزار خودرو به دلیل تخلفات نمایشی و صوتی در کرمانشاه

کرمانشاه- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه از اعمال قانون بیش از۱۰هزار دستگاه وسیله نقلیه متخلف در کرمانشاه به علت حرکات نمایشی و آلودگی صوتی طی ۷ماه سپری شده از سال جاری خبر داد.

سرهنگ محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: پلیس راهنمایی و رانندگی استان برخورد با تخلفات حادثه خیز اعم از آلودگی صوتی، لایی کشی، انجام حرکات نمایشی و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی حین رانندگی را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در همین راستا و طی ۷ ماه سپری شده از سال جاری یک هزار و ۶۵۰ دستگاه وسیله نقلیه به علت ارتکاب تخلفات یاد شده توقیف و روانه پارکینگ شده اند.

سرهنگ حیدری تصریح کرد: همچنین در این مدت بیش از ۱۰ هزار دستگاه وسیله نقلیه نیز که مرتکب تخلفاتی نظیر آلودگی صوتی، لایی کشی و انجام حرکات نمایشی و… شده بودند اعمال قانون شدند.

رئیس پلیس راهور کرمانشاه ادامه داد: از آنجا که بسیاری از تصادفات فوتی به علت ناهنجاری‌های اجتماعی در حین رانندگی و انجام تخلفات حادثه‌خیز در معابر اتفاق می‌افتد، برای آلودگی صوتی بار اول ۲ میلیون ریال، بار دوم ۴ میلیون ریال و بار سوم ۶ میلیون ریال و انجام حرکات نمایشی ۵ میلیون ریال جریمه برای رانندگان متخلف اعمال می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نمرات منفی، توقیف خودرو در پارکینگ، شرکت در کلاس‌های آموزشی، تشکیل پرونده جهت قرار گرفتن در بانک اطلاعات رانندگان پر خطر و در صورت تکرار معرفی به مرجع قضائی از دیگر عواقبی خواهد بود که در انتظار رانندگان متخلف قرار دارد.

سرهنگ حیدری در پایان گفت: لازم است خانواده‌ها نظارت و کنترل لازم بر رفتارهای ترافیکی فرزندان خود خصوصاً در هنگام شب و تفریحات دسته جمعی با همسالان را داشته باشند که شاهد حوادث تلخ و ناگوار ترافیکی در سطح معابر نباشیم.

کد خبر 6268272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha