۵ آبان ۱۴۰۳، ۹:۲۱

دو دو بخش اصلی و ویژه؛

جشنواره شعر علوی به‌طور بین‌المللی برگزار می‌شود

جشنواره شعر علوی به‌طور بین‌المللی برگزار می‌شود

فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «شعر علوی» در دو بخش اصلی با موضوع «شعر علوی» و بخش ویژه با موضوع «شعر نبوی» منتشر شد.

‌به گزارش خبرنگار مهر، فراخوان چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «شعر علوی» به‌تازگی در موضوعات و بخش‌های مختلف منتشر شده است.

این دوره از جشنواره شعر علوی در گستره بین‌المللی برگزار می‌شود و شاعران فارسی‌زبان می‌توانند از تمام کشورها در آن شرکت کنند. چهاردهمین دوره جشنواره شعر علوی در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می‌شود. موضوعات بخش اصلی شامل «برداشت از خطبه‌ها، نامه‌ها و حکمت‌های نهج‌البلاغه و سیره‌ی حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) در حوزه‌های حکمرانی، فرهنگ، اخلاق، عدالت اقتصادی و اجتماعی و برداشت‌های آزاد شاعرانه» است و موضوعات بخش ویژه، شعر نبوی و اشعاری است که با موضوع پیامبر گرامی اسلام (ص) و سیره آن حضرت سروده شده‌اند.

شعر بزرگسال (فارسی)، شعر کودک و نوجوان (فارسی)، شعر بومی (شامل شعرهای محلی مازندرانی در بخش بزرگسال و کودک و نوجوان) گونه‌های مختلف شعری است که در این جشنواره مورد داوری و ارزیابی قرار خواهند گرفت. شاعران می‌توانند در قالب‌های شعری «کلاسیک و سنتی»، «ترانه و محاوره»، «نیمایی» و «سپید و آزاد» شعرهای‌شان را حداکثر تا ۳۰ آبان ۱۴۰۳ به دبیرخانه جشنواره سراسری شعر علوی واقع در ساری، میدان حضرت امام (ره)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ارسال کنند.

کد خبر 6268400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha