۵ آبان ۱۴۰۳، ۹:۵۹

مدیر حفظ نباتات بوشهر خبر داد؛

فعالیت آفت کرم برگ‌خوار در مزارع ذرت استان بوشهر

فعالیت آفت کرم برگ‌خوار در مزارع ذرت استان بوشهر

بوشهر- مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از آغاز فعالیت آفت کرم برگ‌خوار پاییزه در مزارع ذرت استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد سبحانی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس پایش و ردیابی انجام شده آفت کرم برگ‌خوار پاییزه با جمعیت بالا در بعضی از مزارع ذرت استان مشاهده شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت آفت، طرح پایش و ردیابی از ابتدای کشت مزارع ذرت، کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر قرار گرفته است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: براساس اعلام فائو، طغیان کرم برگخوار در پاییز پیش‌بینی می شد و از این رو حمایت و تامین اعتبار به موقع از سازمان مدیریت بحران و سازمان پدافند غیرعامل برای مبارزه با این آفت را درخواست داریم.

قدرت بالای پروازی کرم برگخوار

سبحانی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ گونه گیاهان زراعی به ویژه ذرت میزبان آفت برگخوار پاییزه هستند افزود: این آفت در هر زمانی می‌تواند نسل خود را ادامه دهد و باعث خسارت شود.

وی تصریح کرد: زمان برای کنترل کرم برگخوار پاییزه مهم است و اگر زود شناسایی شده و عملیات مبارزه صورت گیرد، به راحتی قابل مهار است و می‌توان از خسارت به مزارع جلوگیری کرد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: زمانی که گیاه رشد کند و به خوشه و سنبله برود، با قوی‌ترین سموم و حتی در چند نوبت هم نمی‌توان بر آن غلبه کرد.

سبحانی با بیان اینکه قدرت پرواز این آفت، روزانه ۱۰۰ کیلومتر است و می‌تواند روزانه دو هزار تخم بگذارد گفت: از این رو اگر به موقع با آن مبارزه نشود، تمام دسترنج و محصولات کشاورزی را بین خواهد برد.

کد خبر 6268579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha